Unglar Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jeg driver å lager et forum, der folk taster inn nye poster i et textfield. Problemet er at når jeg lagrer dette i en database, for så å vise det i html, forsvinner alle linjeskiftene. De blir lagret i databasen, men html viser dem jo ikke. Vet noen om en måte jeg kan bytte ut alle linjeskiftene med <br>. Jeg kan lage scriptet selv, problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal skille ut linjeskiftene, jeg kan jo ikke søke gjennom teksten etter de, eller kan jeg??. Hva er eventuelt d jeg må søke etter, finns d noe tegn for linjeskift eller noe?? D ble langt å komplisert, håper noen forstår d Endret 19. januar 2004 av Unglar Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hehe, er ikke så stødig på dette selv. Men tror du ville få mer svar i PHP forumet. DanielP Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 mulig d, men jeg skal ikke lage d i php. Problemet er egentlig å finne et tegn for linjeskift, o siden d er så mange smart folk her så spurt jeg likså godt her. Liker meg ikke i de andre forumene, d er så mye skumle folk der Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 liker meg ikke i de andre forumene, d er så mye skumle folk der De biter ikke.. prøv alikevel du Lenke til kommentar
nucleuz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Linjeskift = \n ta ein kikk på denne linken Kva slags språk brukar du? Bruk ein regex å bytte ut \n med br Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Php-funksjonen n12br (eller hva den heter) fikser biffen. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Alt + 010 er linjeskift. Dette kan du gjøre i mIRC eller php ol. $chr(10) og "<br />" osv. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 $var = nl2br($var) da bytte alle linjeskift til <br> Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Takker for alle svar Jeg skriver sia i asp, så jeg kan nok ikke bruke php funksjonene. Hvis noen kan noe lignende i asp, så skrik ut. Ellers så skal jeg prøve meg litt frem med \n Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hoved=replace(hoved,vbCrLf,"<br>") Dette er til ASP hoved er da variablen med tektst. Bruker den før jeg legger inn. Håper det hjelper := Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 D funker genialt bra tusen takk Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 D funker genialt bra tusen takk NP BAre hyggelig at jeg kan litt tilbake til dette geniale forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå