Angel_M Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hei folkens Jeg er ikke så veldig flink med Photoshop, men jeg har klart å lage et design i Photoshop. Nå trenger jeg litt hjelp med å bruke designet og legge det ut. Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX til å lage sidene mine. Noen som kan forklare litt om hvordan jeg kan bruke designet mitt og legge til tekst osv. i Dreamweaver MX? Tusen takk for alle svar. Mvh. Angel_M Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hei folkens Jeg er ikke så veldig flink med Photoshop, men jeg har klart å lage et design i Photoshop. Nå trenger jeg litt hjelp med å bruke designet og legge det ut. Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX til å lage sidene mine. Noen som kan forklare litt om hvordan jeg kan bruke designet mitt og legge til tekst osv. i Dreamweaver MX? Tusen takk for alle svar. Mvh. Angel_M Om du har laga hele designer i PhotoShop kan du bruke Slicing til å dele den opp.. Den lager da en HTML side som du senere kan redigere i det programmet du foretrekker.. Lenke til kommentar
Angel_M Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Hei.. Jeg prøvde det. Men når jeg prøvde å legge inn tekst i Dreamweaver MX så gikk det ikke. Explain please? Uansett...takk for svaret.. Angel_M Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvis du prøver å legge skrift oppå bildet i Dreamweaver MX. Må du vell først gjøre bildet om til bakgrunn? i den og den "cellen" DanielP Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvis du prøver å legge skrift oppå bildet i Dreamweaver MX. Må du vell først gjøre bildet om til bakgrunn? i den og den "cellen" DanielP Det må du nok ja.. Men når PS allerede har laga tabellen til deg, er dette piece of cake tipper jeg.. Lenke til kommentar
Angel_M Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 OK så jeg må lage flere forskjellige celler? Er det det dere mener? Mvh. Angel_M Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 OK så jeg må lage flere forskjellige celler? Er det det dere mener? Mvh. Angel_M Hm nei.. Når du slicer i PhotoShop og velger lagre for Web så lager den en ferdig HTML-side som inneholder den tabellen du trenger.. Det du gjør så er å bruke det bildet som ligger i cellen som bakgrunn.. Du bytter altså plasseringen til bildet. Vanskelig å forklare.. Gå inn på egenskaper for cella, velg bakgrunn og sett det bildet som bakgrunn. Da kan du skrive oppå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå