Gå til innhold

Får ikke starte PC

Anbefalte innlegg

Min bror kjøpte en pc i går med:Asus HK pentium 3 700 mhz og 160 mb ram.

Det var windows 2000 på den, virket helt fint i går men når vi skulle stille inn skjermoppløsningen så måtte den starte på nytt. og da den komm inn i windows så kom det mange setreker og det gikk ikke ann og se noen ting. så jeg foraterte den det gikk helt fint. men når jeg skulle instalere windows me så sto det bare problem ved skriving til stasjon D (cd rom) eller noe sånn.

da tenkte jeg og ta utt strøm kablene til HD og cd rom og sette de inn igjen.

Men da ville ikke pc`en starte, har skjekket om om de kablene som går fra on/off knappen til HK og de er helt fine!!!

Noen som vet hva jeg gjør nå??? :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det med strekene på skjermen har jo noe med skjermkortet å gjøre tenker jeg. men det med at du ikke kan gjøre noe i Windows blir litt verre. kanskje harddisken din har gått? eller kanskje skjermkortet har tatt kvelden. får du ikke til å endre på skjerminnstillingene i Windows heller?

har du prøvd å satt bios instillingene til Default? siden at det er et ASUS kort så skal det stå med det samme du kommer i Biosen. sett bios default settings eller noe.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe med problemet ditt, men jeg kan si at det var helt unødvendig å formatere pcen etter at du stilte på oppløsningen. Problemet er at enten skjemkortet eller skjermen ikke støttet oppløsningen så den klikker. Da starter du opp i sikkerhetsmodus og skifter det til en grei en derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...