Gå til innhold

Trenger vi en skole-seksjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, The Jackal, du er veldig smart!

For å summere opp ditt synspunkt: Legg ned alle IT skoler...  :D

Tsk...du virker jo veldig oppegående når du kommer med slike utspill.

Poenget er at du lærer svært lite om hardware når du studerer IT. Ofte er det littegrann digitalteknikk, samt noe basic begreper om hvordan en maskin fungerer. Det kommer selvfølgelig litt an på hvilken retning man ønsker å gå, men det er et stort hopp fra det du lærer om hardware til hva som faktisk brukes i dag.

Ole ønsker å lære om hardware. Han går derfor på IT-linja på en eller annen skole. Der lærer han Access, og kjeder seg i hjel. Hadde han spurt på Skole -> Utdanning forumet, hadde han visst at han behøvde å gå Elektro eller hvor det nå hadde vært :thumbs:

Det beste for å lære om hardware ville vel jeg sagt var siv.ing - datateknikk eller lignende. Poenget er at selv her er det lite av pensum som går direkte på hardware slik de fleste oppfatter det. Har studert dette selv, riktignok bare høgskole, men likevel. Det er dessuten godt med veiledere rundt omkring på videregående skoler og universiteter til at det ikke bør være vanvittig vanskelig å finne ut hva man bør velge...så sant man har litt omløp i hodet da.

Som det tidligere har vært nevnt her, så vil det bare tiltrekke en hel haug av 14tisser, noe vi har mer enn nok av mener jeg. Ser dessuten ingen grunn til at det skal lages en side/forum for folk som ikke klarer å løse hjemmeleksen sin. Det er dessuten nok av andre sider, som f.eks www.matematikk.net og www.propaganda.net, som kan hjelpe folk. Synes også folk må kunne tenke litt selv, noe jeg tror det blir lite av hvis det blir åpnet et slik forum. Altså jeg mener, tror det blir mange spørsmål av typen "hva er svaret på: x^2+2-1=0". Det blir lettere å stille et kjapt spørsmål på et forum istedenfor å tenke selv i 10 minutter.

Lenke til kommentar
Øh...? Det trenger ikke å være juks, da! Hvis noen trenger hjelp med noe, så er jo dette stedet å være. Det må da gå an å spørre om f.eks. leksehjelp? Dessuten er det mange andre ting som angår en skolehverdag også, som er et eget forum verdig. Stemmer for!

bfisk

Som vanlig har bfisk noe lurt å si, og jeg er enig! For! :)))

Lenke til kommentar
Kan vi ikke ta en poll om det?

Det er ikke interessant for oss å ha en skole seksjon på forumet.

Sorry mac.

NOOO

jeg som tenkte å legge ut alle leksene mine her i hele VK, jaja

må jeg vel få anmerkingene istedenfor da :cool:

Lenke til kommentar

HW.no er en bedrift. Dere tjener penger på at det er folk som kommer og ser på sidene. Det er slik dere får intekter. Hvis dere ikke passer på de som bruker siden forsvinner de. Det vil får til mindre intekter som igjen fører til at folk får sparken.

Dere må da skjønne at hvis det er et stort etterspørsel og ingen passende tilbud hadde det ikke vært så dumt å lage en ny side med skole.

Dere trenger ikke engang å ha et nytt domene. www.amac.no brukes ikke alike vel. Dere kan ha et SEPARERT forum. Dette vil gjøre det umulig å feilposte ting i eks. annet om hw.

SirHartge kan du begrunne svaret litt bedre enn det du har gjort til nå. Bare fordi at det ser ut til at du ikke har hatt en god tid på skolen, betyr ikke at det er en dum ide.

HVIS det blir en ny skole side så er det svært få ting dere må gjøre.

1) ha et forum

2)Ha noen admirer

3)og det hadde vært greit med noen linker til noen skole sider.

Dere trenger ikke å akrive noen artikler eller teste hvilken byant som er konge i byen.

Lenke til kommentar

Mitt tidligere innlegg i denne tråden var jeg litt raskt ute med mine personlige meninger. Har derfor slettet den til vi kommer frem til et forslag.

Dette var min personlige mening, og jeg talte med min stemme i forumadministrasjonen.

Vi skal ha en runde i styret med det, så det er ikke avgjort pr. dags dato :)

Endret av SirHartge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...