Gå til innhold

Trenger vi en skole-seksjon?

Anbefalte innlegg

Hva med forum for matlaging, vannbalonger, hygieneartikler, vinterklær etc da?

Det jeg vil frem til er at ett forum kan ikke ha så ALT for mange kategorier. Jeg for min del synes forumet skal være akuratt som det er nå.

Og kansje legge til sånn at man kan få en popup når man signer inn, hvor det står de siste postene i de emnene du interesserer deg for. Man bør her kunne velge om den kun skulle vise nye emner som ingen hadde svart på etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunne til at akkurat dette emnet ble tatt opp fremfor "matlaging, vannbalonger, hygieneartikler, vinterklær etc." var fordi det har vært en del slike poster i både 'Søppel' og 'Annet' kategorien. Det dukker også hvert år opp tråder der folk lurer på hva de skal studere og slikt.

Forespørselen om en ny kategori fåreslås vel fordi man føler det er behov for en slik kategori, og at man mener at mange kunne hatt nytte av det.

Lenke til kommentar
[spørsmål]Trenger vi en skole-seksjon[/spørsmål]

Svar: Nei.

Forklaring:  Hw.no er en side som hovedsakelig skal hande om harware, forumet likeså. Det er ikke laget for å være "hangouten" til 14 år gamle gutter som ikke har noe annet å gjøre. ...

Jeg er 100 % enig.

Dette forumet er preget av folk som bare henger rundt her uten ett snev av datainteresse. Dette forumet er for folk som har genuin datainteresse, som kan diskutere litt mer avanserte ting. Faktisk er kunnskapen svært mangelfull for en veldig stor andel av brukerne....

Ja strengere rettningslinjer! Fin signatur btw :angry:

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Det dukker også hvert år opp tråder der folk lurer på hva de skal studere og slikt.

Akkurat dette tror jeg er en annen ting som svært mange lurer på! Det kan på sett og vis være datarelatert, da mange her lurer på hvor de bør studere for å få en god utdannelse innenfor data.

Lenke til kommentar
Ja, helt enig! For å kunne noe om data, trenger man utdannelse...

Det er hvertfall bare tull og tøys. Hvis du er interessert i data, så gidder du å lese litt selv. Du trenger ikke gå på høgskole for å lære å lese. Det er dessuten svært lite man lærer om hardware hvis du tar en IT utdannelse.

Lenke til kommentar
OK, The Jackal, du er veldig smart!

For å summere opp ditt synspunkt: Legg ned alle IT skoler... :D

Tsk...du virker jo veldig oppegående når du kommer med slike utspill.

Poenget er at du lærer svært lite om hardware når du studerer IT. Ofte er det littegrann digitalteknikk, samt noe basic begreper om hvordan en maskin fungerer. Det kommer selvfølgelig litt an på hvilken retning man ønsker å gå, men det er et stort hopp fra det du lærer om hardware til hva som faktisk brukes i dag.

Lenke til kommentar

Synes dette er en helt strålende ide! Tenk dere www.askole.no elns, med guider og et supert forum med mange kategorier som fysikk, matte, kjemi, biologi, alle de forskjellige språkene og så videre. Trenger da ikke være en del av hw.no, men av nettverket. Som flere andre har spurt tidligere, hvordan er skole mindre aktuelt enn motor, tull, programmer og alt det der? Synes det passer mye bedre inn i dette nettverket enn de ovennevnte. Tror jeg har god mulighet til å hjelpe andre. Dette er bare helt konge :yes:

Lenke til kommentar
Jeg er spent selv jeg på forumstyrets svar, da får vi jo se hvilken retning forumet skal ta.

Det er da ikke denne sidens forum det går ut over hvis det lages et eget skoleforum i samme nettverk som alle disse sidene. På forsiden på på hw.no er bare threadene fra hw-kategorien, ikke alle de andre delene av foumet. Det vil si at man må inn på www.navnetpåskolesiden.no for å se de nye threadene. Synes til ingen grad at det går ut over kvaliteten på foumet, om den ikke blir høyere :thumbup:

Lenke til kommentar
Vi har allerede oversvømmelse av unger her, la oss nå for all del slippe en flodbølge.

:roll: Er du veldig gammel Øyvind? :laugh:

Så du liker ikke studenter og "slikt" altså? Det er de som kommer til å bli framtidens smarte hardware designere vet du... Og for å bli det så trengs det utdanning.

*Sorry, bare måtte kommentere*

Lenke til kommentar

vet ikke om jeg er helt for en egen side liksom... det tror jeg kan tilrekke mange som bare er ute etter svar og enkle løsninger, derimot, et forum kunne vært bra...

holde spm over litt "hva gjør x i et mattestykke? "nivå så tror jeg dette kan bli veldig bra...

eller så er det bare ikke å svare på så dumme spm, for da slutter folk å stille de.

Lenke til kommentar
OK, The Jackal, du er veldig smart!

For å summere opp ditt synspunkt: Legg ned alle IT skoler...  :D

Tsk...du virker jo veldig oppegående når du kommer med slike utspill.

Poenget er at du lærer svært lite om hardware når du studerer IT. Ofte er det littegrann digitalteknikk, samt noe basic begreper om hvordan en maskin fungerer. Det kommer selvfølgelig litt an på hvilken retning man ønsker å gå, men det er et stort hopp fra det du lærer om hardware til hva som faktisk brukes i dag.

Ole ønsker å lære om hardware. Han går derfor på IT-linja på en eller annen skole. Der lærer han Access, og kjeder seg i hjel. Hadde han spurt på Skole -> Utdanning forumet, hadde han visst at han behøvde å gå Elektro eller hvor det nå hadde vært :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...