sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg synes en liten kategori under Off-Topic hadde gjort seg. Man forventer vel ikke 1000 spørsmål i uka ? Håper iallefall ikke det. Og et slikt eget forum med masse underkategorier blir fort for mye å gape over. Det er iallefall min mening. Og cecolon, en vote har vel ikke så mye å si. Man klarer fint å ymse brukerenes meninger ved å lese tråden, og det er jo til syvende og sist forumstyret som bestemmer om en evetuel ny kategori skal opprettes. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) I og med at dette er et datarelatert forum, kan jeg ikke helt se relevansen for et skoleforum. Der er f.eks. skole.no et bedre alternativ. Det eneste jeg har tenkt på, er et fysikk-forum under "overklokking", i og med at det vi driver med ofte danner grunnlag for spørsmål innen fysikkens vidundere. hva gjør da amotor og tull i dette nettverket? syns en skole-del under off-topic ikke hadde vært så galt jeg.... og kamera...bare fordi de er digitale betyr det ikke at er mer tilknyttet data en f.eks. økonomi faget. siden dere har stengt politikk og religion, kan dere jo gi oss noe Endret 18. januar 2004 av boy2star Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Vi har motor og kamera delene her fordi de er i HW-nettverket. Jeg ser enda ikke en "skole" side i dette nettverket, og da blir det bare tull å sette inn det i dette forumet. Har dere ikke hørt om skolebøker da?! Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg ser enda ikke en "skole" side i dette nettverket, og da blir det bare tull å sette inn det i dette forumet. Har dere ikke hørt om skolebøker da?! Skolebøkene er ikke alltid de beste å hente inspirasjon fra. Det er heller ikka alltid skolebøkene går så vledig grundig inn på ting som man har om. Et eksempel er matteboka som vi bruker Sinus 3MX eller noe. Der er det 2 eller 3 eksempler til hvert delkapittel, i slutten av kapitelet er det oppgaver til hvert delkapitel. Men selvfølgelig er det ikke alle oppgavene en klarer å løse ved å bare se på eksemplene, fordi de er såpass forskjellige. Da er det veldig greit å ha en plass der man kan spørre andre om hjelp til dette, eller iallefall om de kan hjelpe deg litt på vei. Mange vil vel kanskje si at dette er læreren sin jobb, men det er sikkert ikke lett når denne læreren skal hjelpe 29 andre i tillegg. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Enig med sim =) I tillegg er det kanskje interessant å kunne diskutere skolefaglige emner (fysikk, matte for de interesserte?) med andre slik som man diskuterer overklokking og liknende. Savner en uttalelse fra "styret" Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 jeg går skole, har ingen lyst til å jukse meg igjennom. (ikke det av vi skriver stiler osv på vk2 serviceelektronikker heller da men) hadde vært kult med et skole forum ja, hjelp til oppgaver å sånn. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 jeg går skole, har ingen lyst til å jukse meg igjennom. (ikke det av vi skriver stiler osv på vk2 serviceelektronikker heller da men) hadde vært kult med et skole forum ja, hjelp til oppgaver å sånn. Bare fordi vi setter opp et skoleforum så betyr jo ikke det at det skal være et emne for juksing da! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Synes absolutt at et skoleforum er en kjempeidé. Og mener at det har like mye med hardware å gjøre, som feks biler, politikk, humor osv. Skjønner heller ikke hvorfor det skulle tiltrekke noen flere fjortisser. Kunne vel gått ann å ha en prøveordning? Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Synes dette høres ut som en kjempeide.... Endret 18. januar 2004 av oya Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg får gi min stemme jeg også. Jeg synes det er en kjempeidè! Her har vi over 30.000 medlemmer - og mange flinke folk. Å knytte informasjon sammen på den måten, kan være kjempenyttig. En skoleseksjon med seriøse emner i alle kategorier fra avanserte matematiske hypoteser, til nynorsk-problematikk. Fjortisser som bare vil spre råttenskap vil alltid finnes på et forum - det er derfor de er der - og dem må man bare ignorere, da vil de til slutt gi seg. La ikke redselen for fjortisser hindre noe som mange av medlemenne her kan ha kjempenytte av. Fysikk er utdanning, dermed kan du godt si at hardware/software-kunnskap er utdanning. Et skoleforum er derfor høyst "hardware-relatert", og overgår både motor- og fototeknikk. Vi er alle i utdanning. Dessuten, trenger det ikke bare å være spørsmål i et sånt forum. Folk kan poste det de måtte ønske; stiler, dikt, og liknende. Og vil noen ta en liten historisk diskusjon, er det mulighet til det. Jeg er absolutt for denne ideen! Flott forslag. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Folk ble ivrige på denne ideen Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Stilhjlep er jo nødvendigvis ikke juks da... www.propaganda.net... Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Folk ble ivrige på denne ideen Skulle da bare mangle, det er da en genial idè. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Stilhjlep er jo nødvendigvis ikke juks da... www.propaganda.net... Feil knapp, skulle redigere inn i innlegget over, men men. Det har vi allerede slått fast at det nødvendigvis ikke er. Endret 18. januar 2004 av sim Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Juks er hvis man spør slik som dette: Noen som vet hva 9x9 er? Slike spørsmål er jeg ikke for om det skulle bli opprettet noe eget for skole. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) hiver meg på og sier ja til denne ideen! En genial ide F.eks for oss som ikke er av de mest kreative i norsk, så kan det være greit å hente inspirasjon fra andre som faktisk er kreative! EDIT: btw, hva legger dere egentlig i ordet fjortiss? Er selv 14 og betrakter meg selv som en ganske seriøs, oppegående person og er sikker på at folk som kjenner meg vil være enig med meg i det! Endret 18. januar 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hmm, etter å ha godt gjennom argumentene en gang til tror jeg nok at jeg må stemme MOT forslaget. Det får da vel være måte på hvem vi ønsker å trekke til forumet her. Lager vi et skoleforum vil bae en haug av skoleproblemer dukke opp midt i hardware-postene slik amotor sine poster gjør nå. Bare at det vil blie enda værre. Forumet har vel sklidd ut nok? Åpner vi for et skoleforum vil det jo som nevnt trkke til seg folk som ikke kan DRITT om hardware (Sikkrt ikke alle, men det vil nok bli en del) og en del som *tror* de kan noe. Så vil vi få enda flere som forpester forumet med dumme svar, poster som er besvart titalls av ganger, spør etter warez og alt som alle nye brukere går gjennom. Det er vel også ikke en helt feil påstand å si at de fleste troll, flamere, personangripere og andre idioter som ikke opprettholder rett nettvett ikke er spesielt gamle heller og gjerne går på skolen. Trekk dem til forumet så får vi nok flere sinna brukere og mer arbeid for moderatorene i tillegg til all den ekstra belastningen for oss brukere som faktisk altså må leve midt i blant all denne dritten. Greit, det er et worst-case scenario, men faktum er uansett at det vil bare dytte forumet mer og mer av kanten som et hardware-forum. Greit at det skal være litt mer enn KUN hardware, som benchmarking, programvare, elektroniske duppeditter, mobiltelefoner og slikt men det er da måte på? Det vil riktignok ikke være fullt så ille som Amotor, men det havner på en klar annenplass... Uansett er det opp til forumstyret å bestemme og jeg håper de har vett nok til å iallefall PRØVE å holde forum.hardware.nos innhold relatert til elektroniske saker. Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 jeg stemmer for forslaget, dette var jo bare helt genialt !! kunne trengt en del hjelp til 3mx ja...for å ikke snakke om 3kj Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Om man kun oppretter en liten kategori som heter 'Skole' som ligger under off-topic, så skal det litt til for å dra masse (nye) 'fjortisser' til forumet. Lager man derimot en helt ny Forum-kategori med tilhørende side og slikt, får man nok mange 'Jeg hater skole, kan noen gjøre leksene mine for meg'-tråder. Om man bare oppretter en liten kategori under off-topic vil det sannsynligvis ikke komme så mange nye til forumet kun for å poste i denne kategorien siden denne ikke har noen egen side som er bundet opp mot forumet. De må derfor innom enten overklokking.no, eller hardware.no eller andre søstersider for å komme til denne kategorien. For å besøke slike sider bør de vel ha en viss interesse for PC, hardware og lignende ? Kanskje jeg bare snakker tull nå, men en hel dag med særemne-arbeid tar fa'n meg på. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Stemmer iallfall for en et fysikk forum under overklokking katogorien.. Men har ingenting imot et skoleforum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå