Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Offtopic: farfuture Skrevet 18/01/2004 : 22:13 QUOTE (Just_blank26 @ 18/01/2004 : 22:05) QUOTE Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da.... Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber Forumet ditt har 145 medlemmer mann! Ikke for å rakke ned på det eller noe, men tenk på om det hadde blitt et skoleforum her på HW.no. Det ville vært ekstremt nyttig. hw.no har jo snart 40000 medlemmer. Du har helt rett i at det er lite, og det har bare eksistert i et halvt år. Det er vel heller ikke noe tvil om at "hardware" er mye mer populært enn "skole" I alle fall for min del, som henger inne på dette hardware-forumet daglig (selv om jeg ikke har postet så alt for mye da). Hadde ikke hørt om forumet ditt før nå, siden det bare har eksistert i et halvt år er det jo godt mulig at det kommer til å vokse fort i nærmeste framtid når flere hører om den. Skal skjekke ut siden i morgen. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på den Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 P@rm@nn Hva er det du babler om? Det er ikke 14'iser som trenger lekse hjelp. Det er de som faktisk bryr seg om skolen som trenger litt hjelp. Hva har bil og motor med hardware å gjøre? Om brukeren bryr seg om skole eller ikke er for meg irrelvant. Det var ikke det som var poenget mitt. Mitt poeng var derimot at jeg ikke ser hva en slik del har med hardware å gjøre. Og at jeg mener at vi ikke bør introdusere flere momenter som "oppfordrer" til off-topic. Er mulig jeg er fundamentalt uenig med flere på 2 punkter: -Selv ikke i et forum er kvantitet det samme som kvalitet (i antall brukere). -Jeg mener at en sikker måte å sikre et fall i kvaliteten er å prøve å gape over for mye. At en skoledel vil kunne lokke til seg flere brukere er for meg mer negativt en positivt. Ikke at det er negativt fordi jeg ikke liker nye brukere, men fordi det da betyr at det er brukere som ikke er her pga en datainteresse men p.g.a noe helt annet. Slikt mener jeg som sagt ikke at hører hjemme her. Det hele ebber nokk ut i hva man ser for seg at forumer er. Jeg mener at det bær være en slags kunskapsdatabase om hardware og data. Andre mener tydligvis at det bør være et slags "hjelper-deg-med-det-meste-du-trenger-i-livet" forum. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 [spørsmål]Trenger vi en skole-seksjon[/spørsmål] Svar: Nei. Forklaring: Hw.no er en side som hovedsakelig skal hande om harware, forumet likeså. Det er ikke laget for å være "hangouten" til 14 år gamle gutter som ikke har noe annet å gjøre. Det har man f.eks irc til. Det er heller ikke et mål at brukere skal finne alt innenfor hardware nettverket. Skal vi lage en Kokebok del, sykkel del, bananimportering del, kjeramikdel osv osv? Det handler om hva man vil at forumet skal være. Ønsker man at det skal være en kunskaps"database" om data og hardware, eller tillholdstedet for 14'iser? Jeg stemmer for det første. Jeg mener at en skole-seksjon er endå et lite steg mot nr2. Det har lite med det resten av forumet handler om. Trist å poste et relevant spørsmål som blir overkjørt av spørsmål som "hva er den deriverte til x²", "Jeg sov i timen, hva er tangens?" og "Hvem var Ibsen" postet av 13 år gamle gutter uten snev av datainteresse. Om det er "juks"(noe jeg mener at det ikke er), er egentlig irrelveant. Men jeg mener at forumet ikke har godt av mer off-topic. Jeg er 100 % enig. Dette forumet er preget av folk som bare henger rundt her uten ett snev av datainteresse. Dette forumet er for folk som har genuin datainteresse, som kan diskutere litt mer avanserte ting. Faktisk er kunnskapen svært mangelfull for en veldig stor andel av brukerne. Jeg kommer til å fortsette min kampanje for å få stengt OT delen, og for å få strenger rettningslinjer på forumet. Men dette er vel kanskje umulig. Man burde vel heller spørre om det skulle lages et eget forum for de som er genuint intresserte, et forum som er sperret for de som bare henger rundt her. Det hadde kanskje vært lettere. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg er enig i at det bør være et skille mellom hardware og skole, men ved å opprette en egen seksjon så sikrer man vel hvertfall at skolespørsmål holder seg i skoledelen? Tror ikke at skoleungdom som ikke er interessert i data vil skade hardware/overklokking delen av forumene. Jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med bilinteresserte som poster i hardwareforumene Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 I og med at dette er et datarelatert forum, kan jeg ikke helt se relevansen for et skoleforum. Der er f.eks. skole.no et bedre alternativ. Det eneste jeg har tenkt på, er et fysikk-forum under "overklokking", i og med at det vi driver med ofte danner grunnlag for spørsmål innen fysikkens vidundere. Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Diskuterer admin & Co en evt. skole avdeling her nå? Siden vi ikke har fått noen utalelse enda mener jeg... Løsningen måtte vel være å opprette et eget forum på linje med de andre (Hardware, Spill, Overklokking) som heter Skole, og gjerne med www.skole.no som utgangspunkt. Enig, kan godt være på lik linje med de andre øvrige avdelingene. Edit: Ups, noen sekunder for sent ute... Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg går selv på skole(gk allmenn, økonomiske og administrative fag), men jeg mener ikke at _HARDWARE_.no bør trenge å ha en egen seksjon for slikt, da den primært skal omhandle hardware og ting som angår hardware. På den annen side hadde jeg ikke hatt noe imot det, så lenge adminene går god for denne, men at poster i denne seksjonen ikke vises på forsiden når folk nettop har postet noe i den. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg vil heller si en kategori 'Skole' under off-topic, enn et helt nytt delforum. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har nok uttrykt meg litt uklart. Jeg mener ikke at Skole burde komme under Hardware forumene på linje med Internett & Nettverk og Lagringsmedier, men som en egen kategori, på linje med Hardware, Programmering og Bil og Motor. Forstår godt at folk reagerte hvis de trodde det første Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Er svært negativ til enda en off-topic topic. Dette er en data side. Den har allerede strekket seg mye. Det hadde vært mye bedre å lage en egen skole side. Det kan være en sammarbeids side eller noe i den duren. Det er allerede slik at dette forumet er for stort. Og administratorene klarer ikke å strekke til. Kan ikke du lage en egen side. Det er ikke så vanskelig. Du kan sikkert tjene litt penger samtidig. Det finnes så mange stipender for elever som gjør slike ting. Det som trengs er en relativ god linje og en server. Og noen administratorer. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg vil heller si en kategori 'Skole' under off-topic, enn et helt nytt delforum. Hmm, fordelen med egen kategori er jo at man lettere kan koble en side opp mot denne (f.eks. www.skole.no). Dessuten finnes det mange mulige under-emner, for eksempel de ulike fagene. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Er svært negativ til enda en off-topic topic. Dette er en data side. Den har allerede strekket seg mye. Det hadde vært mye bedre å lage en egen skole side. Det kan være en sammarbeids side eller noe i den duren. Det er allerede slik at dette forumet er for stort. Og administratorene klarer ikke å strekke til. Kan ikke du lage en egen side. Det er ikke så vanskelig. Du kan sikkert tjene litt penger samtidig. Det finnes så mange stipender for elever som gjør slike ting. Det som trengs er en relativ god linje og en server. Og noen administratorer. Disse finnes allerede. Problemet er små brukermiljø, som dermed fører til at en ikke får i gang de diskusjonene en kunne ønsket, eller at en får den hjelpen en trenger. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 P@rm@nn Hva er det du babler om? Det er ikke 14'iser som trenger lekse hjelp. Det er de som faktisk bryr seg om skolen som trenger litt hjelp. Hva har bil og motor med hardware å gjøre? Om brukeren bryr seg om skole eller ikke er for meg irrelvant. Det var ikke det som var poenget mitt. Mitt poeng var derimot at jeg ikke ser hva en slik del har med hardware å gjøre. Og at jeg mener at vi ikke bør introdusere flere momenter som "oppfordrer" til off-topic. Er mulig jeg er fundamentalt uenig med flere på 2 punkter: -Selv ikke i et forum er kvantitet det samme som kvalitet (i antall brukere). -Jeg mener at en sikker måte å sikre et fall i kvaliteten er å prøve å gape over for mye. At en skoledel vil kunne lokke til seg flere brukere er for meg mer negativt en positivt. Ikke at det er negativt fordi jeg ikke liker nye brukere, men fordi det da betyr at det er brukere som ikke er her pga en datainteresse men p.g.a noe helt annet. Slikt mener jeg som sagt ikke at hører hjemme her. Det hele ebber nokk ut i hva man ser for seg at forumer er. Jeg mener at det bær være en slags kunskapsdatabase om hardware og data. Andre mener tydligvis at det bør være et slags "hjelper-deg-med-det-meste-du-trenger-i-livet" forum. Igjen 100 % enig!! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg går selv på skole(gk allmenn, økonomiske og administrative fag), men jeg mener ikke at _HARDWARE_.no bør trenge å ha en egen seksjon for slikt, da den primært skal omhandle hardware og ting som angår hardware. På den annen side hadde jeg ikke hatt noe imot det, så lenge adminene går god for denne, men at poster i denne seksjonen ikke vises på forsiden når folk nettop har postet noe i den. ånei.. Men Politikk, humor, søppel osv... det går fint? Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) QUOTE (menT4l @ 18/01/2004 : 22:37) Jeg går selv på skole(gk allmenn, økonomiske og administrative fag), men jeg mener ikke at _HARDWARE_.no bør trenge å ha en egen seksjon for slikt, da den primært skal omhandle hardware og ting som angår hardware. På den annen side hadde jeg ikke hatt noe imot det, så lenge adminene går god for denne, men at poster i denne seksjonen ikke vises på forsiden når folk nettop har postet noe i den. ånei.. Men Politikk, humor, søppel osv... det går fint? Du glemte bil og motor Det har jo totalt ingen ting med Hardware og gjøre. Hva er da galt med en egen kategori man kaller skole? Jeg tror det ville vært meget postivt. Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Foreslår en avstemning på dette Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Foreslår en avstemning på dette Da er jeg for et skoleforum på lik linje med: · Hardware · Spill · Overklokking · Mobil og PDA · Digitale bilder, foto og video · Off topic · Programmering · Programvare · Amac · Bil og motor! Altså kunne det sett slik ut: · Hardware · Spill · Overklokking · Mobil og PDA · Digitale bilder, foto og video · Off topic · Programmering · Programvare · Amac · Bil og motor! · Skole Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hadde jo ikek skadet og sette opp en skole avdeling under " off topic" Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hadde jo ikek skadet og sette opp en skole avdeling under " off topic" Nettop. Ryr stadig vekk inn spørsmål om dette emnet. Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Joakim87 Skrevet 18/01/2004 : 23:00 hadde jo ikek skadet og sette opp en skole avdeling under " off topic Et skoleforum ville trengt mange underkategorier, slik som: Matte, fysikk, generelt, IKT, ØKIT, Norsk osv. Derfor ville det vært knotete med en avdeling under off topic, synes jeg ihvertfall! Edit: *stå opp tidlig i morgen, gå og legge seg, gruer oss* Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå