P@rm@nn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 [spørsmål]Trenger vi en skole-seksjon[/spørsmål] Svar: Nei. Forklaring: Hw.no er en side som hovedsakelig skal hande om harware, forumet likeså. Det er ikke laget for å være "hangouten" til 14 år gamle gutter som ikke har noe annet å gjøre. Det har man f.eks irc til. Det er heller ikke et mål at brukere skal finne alt innenfor hardware nettverket. Skal vi lage en Kokebok del, sykkel del, bananimportering del, kjeramikdel osv osv? Det handler om hva man vil at forumet skal være. Ønsker man at det skal være en kunskaps"database" om data og hardware, eller tillholdstedet for 14'iser? Jeg stemmer for det første. Jeg mener at en skole-seksjon er endå et lite steg mot nr2. Det har lite med det resten av forumet handler om. Trist å poste et relevant spørsmål som blir overkjørt av spørsmål som "hva er den deriverte til x²", "Jeg sov i timen, hva er tangens?" og "Hvem var Ibsen" postet av 13 år gamle gutter uten snev av datainteresse. Om det er "juks"(noe jeg mener at det ikke er), er egentlig irrelveant. Men jeg mener at forumet ikke har godt av mer off-topic. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jeg støtter forslaget på grunnlag av følgende: - Et forum for leksehjelp er utrolig postivt ved at mange kan dra stor nytte av det. De forumene som eksisterer innefor skole i Norge idag er mildt sagt elendige og vi trenger ett nytt. - HW ville helt sannsynlig fått mange flere brukere hvilket er postivt. synes kanskje et skoleforum blir VEL off topic på hardware.no -Fullstendig uenig. For det første så er det jo mange andre ting her på forumet som er mye mer "off-topic" enn et skoleforum og for det andre så er leksearbeid etterhvert nesten synonymt, i hvertfall for meg, med å sitte på PC'n. Og, slutt å whine om juksing. Så lenge man ikke har direkte avskrift så er det resultatet som teller. Trist å poste et relevant spørsmål som blir overkjørt av spørsmål som "hva er den deriverte til x²", "Jeg sov i timen, hva er tangens?" og "Hvem var Ibsen" postet av 13 år gamle gutter uten snev av datainteresse. Det er jo nettopp dette man søker å unngå ved å opprette en skoleseksjon. Og nettopp derfor vi må få en skoleseksjon! Det florerer jo allerede med skolespørsmål her. //Fredrik Endret 18. januar 2004 av fthomassen Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) P@rm@nn Hva er det du babler om? Det er ikke 14'iser som trenger lekse hjelp. Det er de som faktisk bryr seg om skolen som trenger litt hjelp. Hva har bil og motor med hardware å gjøre? Endret 18. januar 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Som sagt tidligere, skolediskusjon blir ikke mer off-topic enn f. eks. bildiskusjon. Da er det heller omvendt. Vi får håpe forumstyret tar forslaget seriøst, og vurderer det skikkelig. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja. Hadde satt pris på ett innspill fra noen i ledelsen! Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg stemmer for et slikt forum, men skulle det bli for useriøst er det vel bare å stenge det? Stiler og sånt har man uansett propaganda til.. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Spørsmålet mitt (som også andre har kommet med) er hva har et skoleforum egentlig med hardware.no å gjøre? Utenom det så er et slikt forum i det hele tatt bare positivt. Juks er ikke noe å diskutere en gang. Får man hjelp et sted så er det fremgang, selv om man ikke kunne komme med det samme selv. Da får man neda en kilde å tilegne seg kunnskap fra. Om hardware.no bestemmer seg for å åpne et slikt forum så er det greit med meg. Endret 18. januar 2004 av joebush Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er ikke juks!! Det kalles kilder.. Jeg leser ofte aviser og andre stiler hvis jeg skal skrive om samme emnet og ser ikke noe galt i det. Uansett så har jeg ikke Norsk lenger så bryr meg ikke så mye for øyeblikket ,men kanskje jeg tar det igjen. Lenke til kommentar
farfuture Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 De forumene som eksisterer innefor skole i Norge idag er mildt sagt elendige og vi trenger ett nytt. hemmm... hrrm... hva var det jeg skulle sagt... Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da.... Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber. Jeg regner med at det er spam å legge ut link her, men interesserte kan sjekke hjemmesida i profilen min Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) hva har et skoleforum egentlig med hardware.no å gjøre? Som sagt tidligere så er lekser synonymt med data! I tillegg til dette så er det ikke så off-topic som andre topics som forumstyret har sluppet gjennom nåløyet. Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da....Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber Bummer!! Neida, det var ikke det utseendemessige jeg snakket om. Men det er jo ingen besøkende på noen av disse sidene og det er jo alfa og omega for et forum!! Endret 18. januar 2004 av fthomassen Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nå har mr. ueland og yummy vært innom. Får vi en utalelse snart? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 De forumene som eksisterer innefor skole i Norge idag er mildt sagt elendige og vi trenger ett nytt. hemmm... hrrm... hva var det jeg skulle sagt... Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da.... Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber. Jeg regner med at det er spam å legge ut link her, men interesserte kan sjekke hjemmesida i profilen min Jeg har vært på din side, og synes den var ganske grei. Fikk god hjelp til noen oppgaver der Det kunne kanskje vært en mulighet å koblet denne opp mot hw.no nettverket? Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 QUOTE (farfuture @ 18/01/2004 : 21:40) QUOTE (fthomassen @ 18/01/2004 : 21:31) De forumene som eksisterer innefor skole i Norge idag er mildt sagt elendige og vi trenger ett nytt. hemmm... hrrm... hva var det jeg skulle sagt... Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da.... Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber. Jeg regner med at det er spam å legge ut link her, men interesserte kan sjekke hjemmesida i profilen min Jeg har vært på din side, og synes den var ganske grei. Fikk god hjelp til noen oppgaver der Det kunne kanskje vært en mulighet å koblet denne opp mot hw.no nettverket? En god idé! Det sikrer det som mangler på disse skoleforumene: Innlegg!! Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Eh, hvorfor blir jeg videresendt til denne når jeg trykker på www.propaganda.no?? The ballon company?? Hva er det for noe fuss? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Les i navnet...Proaganda neida, mener at vis du bare søker etter det på google så kommer du inn, ikke spør hvordan. Endret 18. januar 2004 av Mr.Devil Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kan kanskje ha med at adressen er www.propaganda.net da ? Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Skrevet 18/01/2004 : 21:59 Kan kanskje ha med at adressen er www.propaganda.net da ? Ja da så. Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da....Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber Forumet ditt har 145 medlemmer mann! Ikke for å rakke ned på det eller noe, men tenk på om det hadde blitt et skoleforum her på HW.no. Det ville vært ekstremt nyttig. hw.no har jo snart 40000 medlemmer. (sitter selv å sliter med noe funksjons greier som jeg gjerne kunne fått litt hjelp med! Edit: Glemte å formidle litt av poenget mitt . Hvis det hadde vært et slags skoleforum her (under søppel?), så hadde man ikke trengt å forlate hw.no for å gruble på f.eks. uløselige matte oppgaver slik som jeg gjør nå! Endret 18. januar 2004 av Just_blank26 Lenke til kommentar
farfuture Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jo, jeg driver liksom et lite skole-forum, jeg da....Det er sikkert elendig, som du sier for jeg har bare tid til å holde på med det på fritida når jeg ikke jobber Forumet ditt har 145 medlemmer mann! Ikke for å rakke ned på det eller noe, men tenk på om det hadde blitt et skoleforum her på HW.no. Det ville vært ekstremt nyttig. hw.no har jo snart 40000 medlemmer. Du har helt rett i at det er lite, og det har bare eksistert i et halvt år. Det er vel heller ikke noe tvil om at "hardware" er mye mer populært enn "skole" I alle fall for min del, som henger inne på dette hardware-forumet daglig (selv om jeg ikke har postet så alt for mye da). Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Løsningen måtte vel være å opprette et eget forum på linje med de andre (Hardware, Spill, Overklokking) som heter Skole, og gjerne med www.skole.no som utgangspunkt. Ser forresten at en del har nevnt juks. For det første må det være mulig å lage regler som forbyr etterlysning av oppgaver o.l. hvis det er ønskelig. For det andre er vel de fleste her inne for fri flyt av informasjon? Uansett var det ikke dette jeg tenkte på da jeg kom med forslaget. Det viktigste for meg ville være å ha et forum der både skolen generelt og faglige emner kunne diskuteres, og man kunne få hjelp til ting. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 det hadde ikke vært så dumt med skoleseksjon, det er alltid greit med noe input Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå