DrDoogie Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Ombestemte du deg? Er det jeg som forveksler militærtjeneste med førstegangstjeneste og verneplikt? Får undersøke det, "er snart borte og kommer øyeblikkelig tilbake". EDIT: Fra Vernepliktsverket har vi: blah blah blah... sivile førstegangstjeneste. EDIT 2: Kan bli innkalt på rep jeg også, og har samma styret rundt vernepliktsboka som andre. Endret 21. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jo takk det samme. For det er det dummeste jeg har hørt. Greit nok, det er mange kontor-rotter (og svært svært få flygere) i Luftforsvaret, men det finnes absolutt folk som er soldater som må drepe på "nært hold" i luftforsvaret også. Dette skrev jeg jo også lenger oppe. Jeez.. Unnskyld! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA sånn... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Luftbor: var det det beste du kom på i mangel på gode argumenter? Hvis ikke tror jeg du må forklare hva du mener for jeg har ikke snøring på hva det er du prøver å si.. Lenke til kommentar
Term Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Søk marinen. Slum tjeneste visstnok., selv tok jeg hæren...men siden det var radar tjenestevar det også slumt nok Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Luftbor: var det det beste du kom på i mangel på gode argumenter?Hvis ikke tror jeg du må forklare hva du mener for jeg har ikke snøring på hva det er du prøver å si.. Jeg skal faktisk komme med en patetisk ting nå....jeg har egentlig lovet meg selv å aldri bruke det. Jeg venter med til du har vokst opp. Så kan vi ta det da. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Så du har ikke gode argumenter å komme med og derfor benytter du deg av noe som grenser til personangrep. Greit. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det er egentelig det samme hva du søker på når du er inne til sesjon, du havner ikke i de grenene du ønsker uansett.. jeg søkte på kavaleriet og luftforsvar men havnet i heimeværnet.. go figgure Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Kall det hva du vil. Og tolk det slik du vil. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Kall det hva du vil.Og tolk det slik du vil. Jeg har allerede tolket det slik jeg vil. Og hvis du virkelig er så forbannete mye mer voksen enn meg får du bevise det ved å forklare meg hva du mente da. Du må gjerne la vær og svare, men den som tier samtykker. Endret 23. januar 2004 av lodott Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg har allerede tolket det slik jeg vil. Og hvis du virkelig er så forbannete mye mer voksen enn meg får du bevise det ved å forklare meg hva du mente da. Du må gjerne la vær og svare, men den som tier samtykker. Nei, det som ligger åpent må man se selv. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Ok da Mr. Kvasi-intellektuell.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Kunne dåke to (lodott & luftbor) ta det litt med ro, slik at ein ellers brukandes tråd ikkje vert stengt :? Lenke til kommentar
BattleGimp Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Det virker som om du trenger et lite krasjkurs i militær logikk før du fyller ut skjemaet. Dersom du søker deg inn i marinen havner du garantert i flyvåpenet eller hæren. Velger du flyvåpenet havner du i marinen eller hæren. Mottoet til forsvaret har alltid vært "feil man på feil sted til feil tid" Dersom du er interessert i en slakkest mulig tjeneste er følgende oppskrift å anbefale. 1. Søk deg inn på befalsskolen. Befalsskolen starter som regel midt i sommerferien, men du får trekke fra disse dagene fra førstegangstjenesten din. 2. Ungå å bli kastet ut de første dagen, fire-fem dager burde holde. 3. Gi opp. Velg vanlig førstegangstjeneste i stedet. 4. Det er nå fortsatt midt i sommerferien. Hovedinnrykket er i august/september, og forsvaret trenger mange menige til å fylle diverese stabsstillinger rundt om i landet. Du havner i en av disse. 5. Siden du ikke var blandt de aller første som røyk ut fra befalsskolen har forsvaret fortsatt litt tiltro til deg. 6. Du vil sannsynligvis selv få "velge" hvor/hvordan du vil avtjene verneplikten. 7. Når du kommer fram til leiren, velg for all del turnustjeneste. Alt for Norge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå