Gå til innhold

USB til TP

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har et vanlig webcam hvor ledningen bare er 1 meter. I den forbindelse lurer jeg på om det finnes en boks eller noe som kan omforme usb singnal til nettverkssingnal slik at jeg kan ha webcam'et oppe ved inngangsdøren og pcen nede på rommet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forsøke å bruke en cat5 kabel og sende USB signalene gjennom denne, finn et skjema over USB kabelen og se om det er noe å gjøre :) En TP har 8 ledere som du kan bruke, og jeg vil tro at de elektriske egenskapene er bedre enn til en vanlig USB kabel. Du må nok kutte litt (f.eks. før USB-pluggen), men det kan godt være at det fungerer ;)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Du kan forsøke å bruke en cat5 kabel og sende USB signalene gjennom denne, finn et skjema over USB kabelen og se om det er noe å gjøre :) En TP har 8 ledere som du kan bruke, og jeg vil tro at de elektriske egenskapene er bedre enn til en vanlig USB kabel. Du må nok kutte litt (f.eks. før USB-pluggen), men det kan godt være at det fungerer ;)

nope, de er nok ganske like, faktisk så er de så godt som identiske :p

Det man behøver er en usb-repeater, som ifølge specsene til USB må stå hver 5 meter.

Dog har jeg av erfaring opplevd at man kan ha en USB kabel på over 20meter uten at det medfører noen problemer (iallefall i de tilfellene der jeg har testet det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...