Gå til innhold

Upload-skript

Anbefalte innlegg

Holder på med et upload-skript. Skriptet fungerer fint, men laster opp på en ganske statisk måte, i og med at skriptet laster opp til en fast mappe. Jeg vil gjerne at det skal være slik at hvis filtypen er .jpg, .jpeg, .gif, .png o.l., skal målmappe være ./images, og ellers skal målmappe være ./filer. Hvordan skal jeg få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg bruker koden sånn som den står i det forrige innlegget mitt, vil alle filer av typen .jpeg uploades til /images, mens .gif og .png-filer lastes opp til /filer. Jeg vil ha det slik at _både_ jpeg, gif, og png skal lastes opp til /images, mens resten (.txt, .html, .zip) skal lastes opp til /filer. Hvordan kan jeg ha flere verdier i ["type"]?

Lenke til kommentar

if ($_FILES['uploadfil']['type'] == "image/jpeg" OR $_FILES['uploadfil']['type'] == "image/gif" OR $_FILES['uploadfil']['type'] == "image/png") {

last opp til bildemappen

}else{

last opp til den andre mappen

}

du kan også lese inn bilde typene i en array og bruke in_array().

F.eks.

$bilder = array("image/jpeg", "image/png", "image/gif");

if(in_array($_FILES['uploadfil']['type'], $bilder)){

Lenke til kommentar

Bruker dette her, etter råd fra ????????:

if ($_FILES["uploadfil"]["type"] == "image/jpeg" OR $_FILES["uploadfil"]["type"] == "image/gif" OR $_FILES["uploadfil"]["type"] == "image/png")	{
$konfigurasjon["upload_bibliotek"] = "./images";
}
else	{
$konfigurasjon["upload_bibliotek"] = "./filer";
}

Problemet er bare at uansett filtype laster den opp til ./filer. Noen som vet hva jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...