Gå til innhold

modde hull i toppen til radiator....

Anbefalte innlegg

Taket i kabinettet dit skulle holde, den veier langt ifra 2 kilo, og uansett så blir den holdt oppe av 12!! skruer.

Når det gjelder lengde så skal det gå akkurat. Men ikke mer en akkurat.. Effektiv lengde på raddisen med nipler er ca 41cm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går egentlig det ?

Der det er mulighet til å sage hull er det ca 42cm å gå på =p

Tviler påa t det går , men kan jeg klare meg med en evo240 da ?

Vil den klare å kjøle GPU og CPu tilfredstilende ?

ifølge AC selv er evo360 bare 3,6cm lang ....

Den øverste 5"25 kan ikke være i bruk likevel med radd og vifter...

Lenke til kommentar
Taket i kabinettet dit skulle holde, den veier langt ifra 2 kilo, og uansett så blir den holdt oppe av 12!! skruer.

Når det gjelder lengde så skal det gå akkurat. Men ikke mer en akkurat.. Effektiv lengde på raddisen med nipler er ca 41cm..

Btw , jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte nippler jeg !!!

trenger jeg det virkelig ?

Lenke til kommentar

tok av dekselet på pc'en min og målte lengdene..

Med nippler (nei du trenger ikke nippler, de følger med, så er det 41,8mm. Kabinettet mitt har 43 cm indre lengde..

dypden er som du sa 7,5 cm.. MEN!!!! husk at slangene stikker ned.. hos meg så forsvinner de 4 øverste plassene.. (viftekontrollen står i 4. plassen)

chieftech04.JPG

kan sikkert spare en plass hvis du kjøper et par 90 graders vinkler til slangene dine...

Lenke til kommentar
tok av dekselet på pc'en min og målte lengdene..

Med nippler (nei du trenger ikke nippler, de følger med, så er det 41,8mm. Kabinettet mitt har 43 cm indre lengde..

dypden er som du sa 7,5 cm.. MEN!!!! husk at slangene stikker ned.. hos meg så forsvinner de 4 øverste plassene.. (viftekontrollen står i 4. plassen)

chieftech04.JPG

kan sikkert spare en plass hvis du kjøper et par 90 graders vinkler til slangene dine...

er det ikke mulig å få dem til å ta færre 5"25 plasser ?

mhm..har tre ledige 5"25 plasser men disse skal fylles av aerogate II og en vanntank O.O

Løsninger ?

Lenke til kommentar

Tenkte på det samme, henge den på sideveggen istedenfor taket, men fant ingen god måte å gjøre dette uten for mye skjæring og fiksing i kabinettet(rammen til 5 1/4" brønnene sto i veien)

Som jonas sider, han bruker kun 3 plasser.. så det finnes sikkert en råd.. enten med slanger som tåler en mindre bøye radius en mine, eller med et albueledd...

Lenke til kommentar

Ikke i utgangspunktet.. Hvor lange slanger du har vil ikke ha noen betydning med mindre du har slanger som er mange meter..

ER vel ikke riski å montere den på sidedøren, men det betyr at du må skjære av rammen til cd-rom brønnene, noe som gjerne kan gjøre kabinettet mindre stabilt.. ivertfall vil det bety at cd-rommene dine kanskje ikke henger beint/stabilt.. Men det vil jo avhenge litt i kabinettet ditt..

Mitt forslag vil være å vente med for mye planlegging til du kan sepå kabinettet og radiatoren samtidig. Prøv ut flere løsninger før du bestemmer deg... En løsning kan være å montere radiatoren liggende i bunnen av kabinettet f.eks.. Men se på kabinettet og radiatoren først, og lag noen skisser når du har det hele foran deg.. det hjelper..

Lenke til kommentar

mhm , ja gjett hva !

jeg har enda flere spørsmål...

jeg bestilte følgende...

AC cuplex cpu blokk

4 meter kuriyama slanger

evo360 raddis

AC aquastream pumpe

osv

men trenger jeg noen nippler eller slangeklemmer ?

Følger det med skruer til radiatoren ?

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med den pumpen, men som det står så blir den levert uten pumpe, så du trenger 2 nippler, en til suge siden og en til trykksiden..(inn og ut) Disse har varenummer SD18TM10MM for trykksiden og SD38TM10MM for sugesiden.

Siden alt sammen da har samme diameter trenger du ingen overganger.. Monteringen burde gå som en leg for deg..

I tilleg trenger du vel strips eller slangeklemmer, kjøpes best på Clas Olshon eller nærmeste jernvare..

Det fulgte ikke skruer med radiatoren, men mener det følger med til grillen hvis du kjøpte den som hører til Ac..

Uansett er dette lette skruer å få tak i.. gjengene på radiatoren er M3. Så du kan kjøpe skruer som er ca 35 mm lange de burde passe..

Et lite tips når du har montert alt sammen, og fyllt på vann... sjekk for lekasjer!!! ikke bare mens det passer seg selv.. Dra litt i slangene, rokk litt på dem.. hvis de ikke er bra festet kan de begynne å lekke hvis man skubber borti dem.. så sjekk alt grundig før du slår på strømen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...