Mima Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hei.. jeg tenker på å modde hull i toppen av et Image and shapetek tower. Der skal jeg ha en evo 240 radiator med to titan vifter på. Noen som har gjort det samme ? hva skal jeg bruke av verktøy og hvordan skal jeg gå fram ? hvordan skal jeg få festet radiator og vifter uten at de verken stikker opp eller synker nedi toweret ? på forhånd takk Lenke til kommentar
clinton Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jeg brukte stikksag til min..teipet rundt der jeg ikke skulle sage for og ikke ripe opp. Synes det fungerte bra jeg..gikk vertfall fort. bilde Endret 18. januar 2004 av clinton Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 så bra ut....stikksag ja ^^ Tror vi har en sånnen. drilla du bare hull og starta ? mye pussing eller blir det ganske rett/bra ? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 borret et lite hull etter jeg hadde tegnet av der jeg skulle sage.Etter jeg hadde saget var alt helt rett og pent og trengte ikke og pusse på det Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 høres bra ut ^^ hvordan får man av toppen på image and shaptek kabbiser ? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 kan sikkert bare borre ut de poppnaglene som taket er festet med i toppen..vet ikke om det henger fast til resten av rammen. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg brukte dremmel da jeg skulle lage huller til min Evo360.. Ikke samme kabinettet.. men prinsippet blir det samme.. Her er et bilde av resultatet Jeg maskerte først hele toppen, tegnet deretter opp hullene med en passer, markerte også skrue hullene.. Deretter skjerte jeg ut hullene, men lot det stå igjen en millimeter eller to hele veien rundt.. dette fjernet jeg på runde to da jeg brukte kuttedisken til å file vekk resterende, MEGET forsiktig.. resultatet ble helt fine huller med null skade i lakken.. Jeg brukte m3 skruer til å montere viftene på radiatoren og m4 skruer med umbrakohode til å montere viftene i kabinettet, men det er sikkert lettere å bruke ekstra lange m3 skruer igjennom det hele.. (jeg valgte ikke å gjøre dette ene å alene fordi jeg likte hvordan umbrakoskruene så ut..) Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 ser bra ut ^^ brukte du også stikksag eller brukte du hullsag ? tenkte jeg skulle lage slike runde hull som du hadde eller bare fjerne en hel firkant og kjøpe orginale griller..... hva blir enklest og hva ser best ut mener dere ? tok dere av toppen eller borra dere , mens det satt fast i kabbet ? på forhånd takk Lenke til kommentar
clinton Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) ser bra ut ^^ brukte du også stikksag eller brukte du hullsag ? tenkte jeg skulle lage slike runde hull som du hadde eller bare fjerne en hel firkant og kjøpe orginale griller..... hva blir enklest og hva ser best ut mener dere ? tok dere av toppen eller borra dere , mens det satt fast i kabbet ? på forhånd takk Daron brukte dremmel.Hva som er enkles kommer jo ann på hva slags verktøy du har.Personelig så synes jeg jo at det ser best ut med den grillen jeg bruker. Daron synes sikkert det ser best ut sånn som han har gjort det. Jeg tok ikke av toppen for og lage hullene. Endret 18. januar 2004 av clinton Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 jeg tror jeg går for "en stor firkant" med en orginal grill på. jeg liker hvordan det ser ut pluss at det ser litt enklere ut..... har det jeg trenger for å lage det også... tilbake til skruene.. Hvordan skal jeg få det til slik at hverken vifter eller radiator stikker opp eller synker nedi kabbet ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Eller bruker nibleren på Miroplex.no som jeg har gjort her og her. Vis du ser på noen av de andre bildene så ser du vhordan det blir med titan vifter. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 whee det så veldig tøft ut med den grillen og de viftene Går for dem jeg ^^ hva trenger jeg av slanger når jeg skal ha dette utstyret ? Swiftech CPU-vannblokk AC "aquastream" vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" AC vanntank, "aquatube" hva trenger jeg av slanger og nippler ? trenger svar , skal bestille i kveld Lenke til kommentar
Mima Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 jeg har målt opp og toweret mitt er 43cm i lengden på toppen... Raddisen er 36cm lang , vil det går bra eller vil toppen gi etter for vekta til raddis og vifter ? Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 mhm....raddisen er 386mm lang...vil den virkelig passe i I&S kabbet mitt ? Med vifter blir den vel ca 7,5cm i høyden også O.o jeg har en bosh stikksag.. noen blader å anbefale ? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hmmm hvordan får du en Evo 240 til å bli 386mm lang? det er nesten samme som min Evo 360?? Tykkelsen kan stemme.. Når det gjelder blad til stikksagen, pass på å få et som kan sage i stål, de i butikken kan sikkert hjelpe deg.. Når du sager, ta det rolig, ikke legg for mye press på, da bladet kan gå varmt og knekke.. Det kan heller ikke sies mange ganger nok.. MÅL TIL SKIKKELIG!! Vær helt sikker på at alle må stemmer, at radiatoren virkelig har plass(prøv gjerne ut først, så du er sikker på at ingen ledninger osv er i veien...) Tenk også igjennom hvor du vil ha alle slanger og ledninger FØR du skjærer hull.. Når du færst har skjært hullet er det for sent å finne ut at du kanskje ikke har plass til vannslangene slik du plasserte radiatoren... Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 men hva med dremel da.... har planlagt noe liknende, og jeg har kutteskiver 409.... går det an å kutte sirkler med disse? Har hørt at de er skumle på brekkefronten..... Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Hmmm hvordan får du en Evo 240 til å bli 386mm lang? det er nesten samme som min Evo 360?? Tykkelsen kan stemme.. Når det gjelder blad til stikksagen, pass på å få et som kan sage i stål, de i butikken kan sikkert hjelpe deg.. Når du sager, ta det rolig, ikke legg for mye press på, da bladet kan gå varmt og knekke.. Det kan heller ikke sies mange ganger nok.. MÅL TIL SKIKKELIG!! Vær helt sikker på at alle må stemmer, at radiatoren virkelig har plass(prøv gjerne ut først, så du er sikker på at ingen ledninger osv er i veien...) Tenk også igjennom hvor du vil ha alle slanger og ledninger FØR du skjærer hull.. Når du færst har skjært hullet er det for sent å finne ut at du kanskje ikke har plass til vannslangene slik du plasserte radiatoren... bestilte evo360 (alle anbefalte den)... Skal ha på harddisker og gpu og NB snart... vil taket på toweret klare å holde igjen raddisen med vifter ? den veier jo 2kg !!! Finnes det noen "skisser" man kan skrive ut slik at man er sikker på at det ikke går til ****** ! ? første gangen jeg prøver vannkjøling skjønner du ^^ Endret 20. januar 2004 av Mima Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Går fint å skjære runde huller med en Dremmel, bare ta deg tid.. Masker hele området med teip, tegn så opp sirkelen på teipen. Skjær så ut en millimeter eller to innenfor streken(to millimeter første gangen ). Etterpå går du over en gang til og filer vekk resten med kappeskiva(på tvers av kanten), MEGET forsiktig. Desto mere nøye du er på denne jobben, desto pener blir det(se bilde i posten min over..) Kappeskive 409 brekker ikke hvis du ikke er uforsiktig, men den slites VELDIG fort ned.. Lønner seg å kjøpe de viberforsterket 426. De fungerer MYE bedre!! Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg brukte stikksag til min..teipet rundt der jeg ikke skulle sage for og ikke ripe opp. Synes det fungerte bra jeg..gikk vertfall fort. bilde min ser helt lik ut samme grill samme vifter bare at jeg har en blackice 2 istedet for evo Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Høres det greit ut hvis jeg sager hull til radd og bare feller den ned for så å markere hvor skruer skal være ? Hvor sterk må stikksaga være ? har en 300w sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå