Anterialis Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Skal kjøpe ny bærbar. Tenker meg en rundt 20000 - 25000kr klassen. Har lyst på en som er MAX 3 kg, ettersom jeg ikke anser maskiner tyngre enn dette som en bærbar. Vet centrino er veldig bra, men dette får vel ytelsen til å gå en del ned. Vet ikke helt hva jeg skal velge. Er det noen som sitter inne med god informasjon om dette? Hva bør jeg prioritere? Noen spesielle merker? På forhånd takk Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Har lyst på en som er MAX 3 kg, ettersom jeg ikke anser maskiner tyngre enn dette som en bærbar. Vet centrino er veldig bra, men dette får vel ytelsen til å gå en del ned -Under 3kg så tror jeg Centrino er eneste veien å gå, og ikke se deg blind på MHZ, 1,4 GHZ Centrino = 2,2 GHZ P4 (ca). -Du sier ikke så mye om HVA du skal bruke laptopen til, men til den prisen du antyder kan Acer 803 IBM T41 HP/CP n620c Alle disse er utmerkede laptoper. Endret 18. januar 2004 av Filla Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg kommer nok til å bruke den bærbare som en erstatter for en middels god stasjonær. Bruker å spille en del, samt. at den må være rask i os og lignende. Ja vet at centrino cpu er "nedtrimma" slik at den i utganspunktet er mye raskere. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 du kan jo også ta en titt på www.whitebox.no og www.zepto.no Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Men for å stille meg helt nøytralt: Er det verdt å ofre ytelse fremfor vekt?? Jeg er egentlig veldig i tvil :s. Jeg kommer ikke til å bære den så mye rundt liksom. Det eneste jeg kommer på nå er jo mellom skole og hjem, og ettersom jeg kjører, er jo ikke det noe stort problem? Og det med centrino: Hvor mye bedre batterikapasitet får man? Burde jeg gå for W S/U XGA eller vanlig SXGA? Er det bare spill man ikke får brukt widescreen eller? Lenke til kommentar
doh Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 du får mye bedre batteri ytelse med centrino, oppimot det dobbelte, men det varierer fra maskin til maskin. jeg f.eks har T40P og jeg har da 7 timer med batteri! Når du skal bruke over 20k på en bærbar, så er centrino det beste valget. Har du lyst på en skrivebords erstatter, så bruker du ikke så mye som 20k. jeg mener at all skrivebords erstattere ikke er verdt mer enn det. Har du lyst på en ny dyr støvsuger også, så kjøper du også en skrivebords erstatter. Av merker, så ville jeg nok enten kjøpt IBM, Compaq, Acer og muligens FS. de andre merkene mener jeg er for dårlig, og servicen er ikke så bra. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 servicen på zepto er upåklagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå