V!king1 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kom over denne siden da jeg i lengre tid har lett etter en utenlandsk webshop som sender til norge. Det jeg skal handle er Logitech z680 og Audigy 2 Platinum Pro. har tenkt litt på å bare gå for platinum istedet men det er bare 300kr i forskjell og de er så billige uansett. Har lyst å høre deres mening om blandt annet kjøp i utlandet. er det noen som har erfaring med denne siden kansje? Jeg såg her at siden hadde fått ganske god rating. Er dette et kjøp jeg tjener på eller kan jeg liksågodt kjøpe i norge? har reknet litt men hvet ikke hva frakten og toll kommer opp i til slutt, er det noen som har kjøpt noen lignende som vet ca frakt pris og toll avgifter? På en tråd her på hardware for litt siden var det litt diskusjon om at toll var tatt bort på datautstyr, er det noen som kan bekrefte dette? PS: jeg brukte denne valutakalkulatoren for å gjøre om prisene til nok. Lenke til kommentar
kerog Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg TROR at den eneste avgiften du får i tillegg er 24%mva som er på varer og frakt. Det ser ut til at NRK avgiften er borte på høytalere og forsterkere. Finner ikke noen avgifter på toll.no som skulle komme inni dette. Du kan se selv på disse sideneregister Om det lønner seg? vet ikke Hva om det blir feil på noe, da er det det landet som butikken du kjøpte det i sine regler som gjelder. IKKE norsk kjøpslov(som er ganske bra for forbrukere). Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 ok, har snakket med toll vestnet og fikk vite at det IKKE er toll på elektronikk men moms er det! Er det ingen som har noen meninger om kjøp i utlandet, og en annen ting, når man kjøper i usa er det vell andre stikkontakter enn i norge og må jeg da ha en slags adapter eller kan ledningen byttes ut til en som passer i norske "hull"?? Lenke til kommentar
kerog Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Mye av det som selges blant datautstyr har adapter, du kan kjøp europeiske adapter som passer "vår strøm". Det blir en ekstra utgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå