Gå til innhold

Web-design

Anbefalte innlegg

Eg har nokon spørsmål anngående web-design. Dei er sikkert ganske dumme, men eg er heilt blank innenfor emnet!

1. Eg lurte på om det var eit skriveprogram der du kan lagre det du har skrevet som eit bilde, samtidig som du kan teikne enkle strekar og leggje til bakgrunnsfargar.

2. Eg skal lage ein logo. Kva for program annbefalar dykk for det formålet?

3. Når eg lagar designet til siden, kan eg lage eit bilde, lime det inn og lime knappane inn over biletet?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har nokon spørsmål anngående web-design. Dei er sikkert ganske dumme, men eg er heilt blank innenfor emnet!

1. Eg lurte på om det var eit skriveprogram der du kan lagre det du har skrevet som eit bilde, samtidig som du kan teikne enkle strekar og leggje til bakgrunnsfargar.

2. Eg skal lage ein logo. Kva for program annbefalar dykk for det formålet?

3. Når eg lagar designet til siden, kan eg lage eit bilde, lime det inn og lime knappane inn over biletet?

På forhånd takk!

Svaret på 1 og 2 er vel som sagt PhotoShop.. Det mest idèelle blir vel å kombinere flere ting, men

På 3'ern er vel Slicing i PS en mulighet, imagemap en annen..

Lenke til kommentar

Gratis:

The GIMP - Bildebehandlingsprogram. Har ingen erfaring med det, men enkelte utretter underverker med det.

Finnes et drøss av gratis HTML-editorer, hvilken som er best, vet ikke jeg. Om du er "newb" bør du sørge for å bruke en såkalt WYSIWYG-editor. (What You See Is WHat You Get)

Lenke til kommentar

*kremt* mac1334_ vi oppfordrer ikke til pirat-virksomhet gjør vi vel? *kremt*

OT:

I dagens internett, med et hav av browsere som støtter w3 bedre/dårligere enn hverandre vil jeg heller si: "WYSIWYWG" - "What You See Is What You Won't Get" ;)

EDIT> typo

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Eg vil uansett ikkje gå for noko eg ikkje eg har betalt for, med mindre det er gratis. Paint Shop Pro høyres ut som eit godt alternativ til Photoshop. Eg kunne tenkt å få nokon tips til html-editor. Eg har prøvd Netscape Composer, men eg er ute etter noko mei avansert. Har dykk nokon forslag?

Lenke til kommentar

Forstår jeg det slik at noen knapper skal OPPÅ bildet, altså ikke over ^^?

Da kan du f.eks bruke bildet som bakgrunn i en tabell og legge inn knappene i tabellen.

Lenke til kommentar

css blir også kalt stilark, og brukes sammen med html-koden (hvis du vil), for å bestemme hvor ting skal stå på sida, sette på litt bilder, bestemme rammer på bilder og tabeller, osv. osv..

EDIT: hvis du skal lære deg html, anbefaler jeg at du lærer deg css også.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
*kremt* mac1334_ vi oppfordrer ikke til pirat-virksomhet gjør vi vel? *kremt*

OT:

I dagens internett, med et hav av browsere som støtter w3 bedre/dårligere enn hverandre vil jeg heller si: "WYSIWYWG" - "What You See Is What You Won't Get" ;)

EDIT> typo

Hehe...

Enkelt og kjøpe foreksempel photoshop.. Men koster litt da.. kremt.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...