objorkum Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Når jeg står i KDM (KDEs innloggingsmanager), går det an å restarte X serveren uten å måtte gå inn i KDE og logge ut igjen? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 du kan f.eks ctrl+alt+f1, logge inn som root, init 3 og deretter init 5 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 ctrl+alt+backspace? Ah i dag er du min store helt Jeg må nemlig restarte X serveren når jeg booter maskinen før skjermkort driverne mine blir aktivert. Før måtte jeg logge inn i KDE, så ut og inn igjen (tok tid...). Nå altså bare ctrl+alt+backspace når KDM kommer så logge inn Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvis du bare vil restarte X (uten å stoppe og starte), fungerer ALT-E. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hva mente du alt-e gjør? er dette noe spesielt for KDM? Eller blir det som når jeg først hopper inn i et konsoll og så tilbake til X? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 For meg virker det som om alt+e gjør det samme som ctrl+alt+backspace Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 ctrl + alt + delete dreper vel X-sessionen først, for så at X-sessionen selv starter på ny igjen, eller noe i den duren. Alt + E får kanskje bare X-sessionen til å restarte seg selv på en måte.. Wild guess, jeg vet altså ikke sikkert . Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ctrl + alt + delete dreper vel X-sessionen først, for så at X-sessionen selv starter på ny igjen, eller noe i den duren. Alt + E får kanskje bare X-sessionen til å restarte seg selv på en måte.. Wild guess, jeg vet altså ikke sikkert . ctrl+alt+del gjør litt mere enn a drepe X Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ctrl+alt+del gjør litt mere enn a drepe X Selvfølgelig mente jeg ctrl + alt + backspace. Off. Jobba med særemne en hel dag, så blir man lei av å tenke . Lenke til kommentar
huf Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 alt+e refresher kde "serveren" som de selv kaller det.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ALT+E restarter X i KDM for KDE 3.1.4. Eller, i hvertfall med Gentoos default-innstillinger. Kan jo godt hende det er konfigurerbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå