thaniel Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Og Ms vil vi skal tro de tar sikkerhet på alvor? Så slipper de denne lille "funksjonen i directx 9.0b "Universal Plug and Play is a function that automatically opens and closes a router's ports." ET virus, EN spyware thingy, og så lenge ruteren din er plug & play kompatibel er du fucked. Kanskje en grunn til å skygge klar av de ruterene. Oppdaget dette mens jeg lete etter hvilke porter directx9 bruker. Har enda ikke funnet det, virker som om jeg ikke trenger å vite det, for jeg "har selvfølgelig en plug & play kompatibel ruter" nope, og glad er jeg for det. bare....... Lord Thaniel Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 ET virus, EN spyware thingy, og så lenge ruteren din er plug & play kompatibel er du fucked. Kanskje en grunn til å skygge klar av de ruterene. Oppdaget dette mens jeg lete etter hvilke porter directx9 bruker. Har enda ikke funnet det, virker som om jeg ikke trenger å vite det, for jeg "har selvfølgelig en plug & play kompatibel ruter" nope, og glad er jeg for det. bare....... UPNP kan vel skrus av i de fleste routere, alt koker ned til nødløsningen NAT, hadde vi hatt IPv6 kunne alt som fantes fått skikkelige IP-er og vi hadde sluppet slike løsninger for og få NAT brukervennlig. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 UPNP har da vært i windowsXP siden lanseringen, har ikke noe med DX9.0b å gjøre vel? Det er jo en av de tingene du bør disable som default etter installasjon. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Akkuratt som om jeg tar ibruk tesilen XP? w2k her takk. ansett. jeg har ikke klart å finne hvilke porter Directplay faktisk trenger. fordi det er jo pnp vennlig, og da trenger man ikke vite det. Men har man nextgentel må man enten åpne alle portene i ruteren sin, eller åpne portene man trenger, for ruteren nextgentel serverer er IKKE pnp kompatibel. Og alt sammen fordi jeg fikk lyst til å spille Mechwarrior 4. Om noen sitter på denne tydeligvis hemmeligstemplede informasjonen, vennligst del den. Jeg er sikker på at flere vil vite hvilke porter Directplay vil ha. Lord Thaniel Endret 18. januar 2004 av thaniel Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 jeg har ikke klart å finne hvilke porter Directplay faktisk trenger. fordi det er jo pnp vennlig, og da trenger man ikke vite det. Hvis jeg ikke husker helt feil er det port 2300-2400. Du kan jo prøve de og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå