Gå til innhold

Hvordan overklokke best mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD thunderbird 1.33 Ghz. Jeg har ikke overklokket den noe som helst...foreløpig. Hva skal til for at man merker forskjell, er det nødvendig å overklokke skjermkortet i tillegg? Hva med volt / i/o voltage og slikt, må det gjøres noe med? Jeg kan overklokke via BIOS'en, så det er ingen jumpere som må flyttes. Jeg har en Silent Viking kjølevifte/ribbe, men da jeg skulle installere den, klarte jeg å slite bort noe av det termiske sorte kitten som er under kjøler'n. Kan dette være krise? Temp. på CPU er rundt 40-45 grader. Håper noen gidder å svare, komme med kommanterer :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke *n0dvendig* aa overklokke noe som helst! :wink: Men morro er det. Og ytelses0kning faar man.. Jeg vil ogsaa anbefale deg aa ta av vikingen, rense den og core med isopropanol (for all del -ikke- bruk white spirit ol.), sm0re paa tynt lag god goop (arctic silver 1/2/3 eller nanotherm) og sette det pent sammen igjen.

OBS! Du maa ta vekk all m0kka under kj0lern. Heatpadden skal vekk! Og husk at du ikke b0r komme borti overflatene etter rensingen, ettersom du da b0r rense paa nytt :razz:

Angaaende skjermkort; det er ingen sak aa overklokke skjermkortet. Bare legg inn et lite program. Personlig bruker jeg NVMax. Syns det er bra, men maa si at MHz-stegene paa overklokkingen er for store. F.eks. naar jeg kj0rer minnet paa 380MHz er neste steg 388MHz!! Og minnet mitt liker ikke 385MHz.. men 383 eller 382MHz gikk greit.. men naar jeg bruker NVMax faar jeg altsaa ikke utnyttet det fulle potensialet :sad: Ikke det at man merker saerlig forskjell altsaa.. Et annet godt program er RivaTuner. Husk at det gaar bra saa lenge du overklokker LITT OG LITT. Test i 3DMark mellom hver step. Henger det seg/blir feil i bildet, klokk litt ned igjen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...