Meg sjøl Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Heisann... Jeg har totalt tre pc'er i nettverk bak en switch, som igjen er bak en router fra nextgentel... pc nr.1 finner ikke de andre pc'ene på nettverket, men de andre finner den... noen som veit hva dette skyldes??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Heisann...Jeg har totalt tre pc'er i nettverk bak en switch, som igjen er bak en router fra nextgentel... pc nr.1 finner ikke de andre pc'ene på nettverket, men de andre finner den... noen som veit hva dette skyldes??? Skrudd av alle lokale brannvegger på maskinene? Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 jeeppz.... alle brann vegger er AV.... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 er den ene pcn 98 mens de andre er xp ? jeg hadde noe problemer pga det.. Lenke til kommentar
LEFZE^ Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 prøv med egen ip.. i dont know:) Lenke til kommentar
Herm Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hadde vært greit å vite hvilke operativsyst. som ble kjørt på de forskjellige maskinene. Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Alle kjører Win-XP... Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hva legger du i at den ikke når? Har du prøvd å pinge maskinen på ip adresse? Hvis alle maskinene får pinget hverandre på IP så ligger problemet sansynlig vis i navneløsing. Prøv å pinge på navn kontra IP å se om der er forskjell. LarsCB Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har du sjekket at alle har arbeidsgruppe, at alle har en ip som begynner med 192.168.1.x og at router er satt på uplink? Hvis du setter opp dette må du også slå av xp sin firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå