MissAngel Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 sikkert derfor chess er så billige... tar ting uten å spørre... sjekk dette.... http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article174191.ece Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg må si jeg forstår at de er sure, de har tross alt alle rettighetene, Björn og Benny altså. Det er vel et brudd på åndhavsloven eller hva det nå heter? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 latterli! abba er no dødt Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 sku jo lissom være litt morsomt da..... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 det som er problemet er at ABBA tar det seriøst (= hehe Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 derfor det er morsomt da.... Lenke til kommentar
picko Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Kunne jo saksøkt ABBA på vegne av det internasjonale sjakksamfunnet Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det er ikke ABBA som saksøker Chess, det "musikalen" og de som har rettighetene til dette navnet og logoen som saksøker Mobil operatøren Chess. Det er gutta i tidligere ABBA som har laget denne musikalen og som helt rettmessig saksøker Chess for å ha sjålet både logo og navn til noe de har jobbet opp i løpet av mange år. Lenke til kommentar
Rayarn Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Så hvis jeg lager et nordlig basert firma og har et bilde av en isbred som logo - så skal jeg bli saksøkt av myndighetene på svalbard? Bare for å ta et eksempel da.. Denne saken er helt latterlig. Mh Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Rayarn, du er helt usaklig. Du burde vite at det finnes lover mot slikt. Opphavsrettigheter osv. Lenke til kommentar
Rayarn Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Et usakelig emne burde regne med usakelige innlegg. Vi hadde nettopp en sak her i norge med et par radio kanaler (P4 og 24). Der var det åpenbart at 24 prøvde å lure til seg P4's lyttere, ved å etterligne navn og sende på gamle frekvenser. DET er en sak med mening i. Jeg tror neppe chess så til Sverige/Abba når de skulle ha seg et navn, og en logo. Skulle de liksom stjele kunder, eller få ekstra publisitet slik? Det hele er en teit form for å markedsføre seg selv, og havne i media. End of discussion. Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Et usakelig emne burde regne med usakelige innlegg. Vi hadde nettopp en sak her i norge med et par radio kanaler (P4 og 24). Der var det åpenbart at 24 prøvde å lure til seg P4's lyttere, ved å etterligne navn og sende på gamle frekvenser. DET er en sak med mening i. Jeg tror neppe chess så til Sverige/Abba når de skulle ha seg et navn, og en logo. Skulle de liksom stjele kunder, eller få ekstra publisitet slik? Det hele er en teit form for å markedsføre seg selv, og havne i media. End of discussion. Du ser ikke ut til å ha så mye peiling på hva du snakker om, har DU blitt frastjålet et navn og logo noen gang? Hva DU tror er vel ikke noe tema her! Helt enig at det er en teit form for markedsføring, chess burde slutte med det!! End of discussion!!?? i dont think so!! Denne saken vil nok pryde avisene ennå en tid fremover også får det vel være opp til advokatene å finne en løsning på dette! Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Kan ikke forstaa at det er mulig aa ta copyright paa ett sjakkbrett, og dette er vel ikke tilfelle heller. Etter det som staar i avisen har er ikke musikal logoen trademarka/copyright. Jeg kunne forstaa at de ABBA loekene ble litt sure visst det var en ny musikal eller teaterstykke som ble satt opp og at de brukte samme logo og samme navn, men i dette tilfelle er det jo ett teleselskap for guds skyld. Syke svensker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet når jeg leste artikkelen amobil hadde om saken. (hvor de kommenterer om han er pr-geni eller .....) "Som Vollevik selv uttaler til Dagbladet etter ABBA-skandalen: -Det første jeg tenkte var at dette var rart og bare tull. Men de hjelper jo meg kraftig. Nå blir jeg verdenskjent i Sverige. Minst 40 journalister har ringt meg i dag." nå blir jeg verdenskjent i sverige ? Lenke til kommentar
Rayarn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Enig med Bergetun. Hvem har kopiretten på et sjakkbrett? Og Retroboy, jeg har en viss peil. Jeg har tatt bedriftsøkonomi, og derunder lover og regler som angår akkurat dette. Det blir bare for tynt i dette tilfellet. For meg ser det ut som du har et hat mot chess, er du telenor ansatt ? eller kanskje en stor abba fan? En ting er sikkert, abba blir nok latterliggjort hvis de forfølger dette. Et teaterstykke og en mobilnett aktør er som natt og dag. Samt, hvem har kopiretten til å lage sjakkbrett motiv i sin logo? Vi får se hva dette utvikler seg til. Mh Raymond Pettersen Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Rettigheter.. Rayarn, tror du at jeg kan lage et telefonselskap som heter Coca-Cola Company helt uten videre? Nei, fordi de har registrert det. Registered trademark står det. Lenke til kommentar
Rayarn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Nå er det ikke snakk om to bedrifter heller. Det er snakk om 1 bedrift og et teater stykke. Coca cola company er unikt, så det er et helt bortkastet eksempel. La meg utdype: Se for deg at Coca Cola Company plutselig hadde saksøkt alle som gir ut brus ved navn Cola? Ser for meg at abba begynner å saksøke alt og alle som har med sjakk å gjøre. Når man velger et slikt navn som "chess" så ber man om at slikt kan skje. En enkel løsning ville vært å legge til "Chess AS" eller lignende, så de ikke forveksles med hverandre. Å påstå at chess regelrett har med VILJE tatt navnet til teaterstykket og logoen i samme slengen, er ren spekulasjon så lenge de ikke er HELT identiske. Logoen til "svenske chess" er heller ikke registrert som trademark, etter det avisene beskriver. Mh Raymond Pettersen Endret 20. januar 2004 av Rayarn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå