ARNANDO Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har en AMD K7 Athlon 600 (slot A) som jeg har veldig lyst til å klokke opp. Men i biosen min er det ingen instillinger som gjør det mulig å overklokke den. Hva kan jeg gjør for å få klokket den? Jeg har kjøpt meg en T-REX trippel-vifte til 300 kr som passer til prosesoren, hvor stor hastighet klarer den å kjøle?? På forhånd takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har ikke no svar på dette, lurer selv. Men kan du i forbifarta fortelle hvor du fikk tak i den vifta? Har lett lenge etter en stillegående vifte til min K7-600, men jeg finner ikke utstyr til Slot-A lenger. Slot-A. Formatet fra helvete. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Heh... en til: hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-03-11 10:13, ARNANDO skrev:Jeg har en AMD K7 Athlon 600 (slot A) som jeg har veldig lyst til å klokke opp. Men i biosen min er det ingen instillinger som gjør det mulig å overklokke den. Hva kan jeg gjør for å få klokket den? Jeg har kjøpt meg en T-REX trippel-vifte til 300 kr som passer til prosesoren, hvor stor hastighet klarer den å kjøle?? Anbefaler denne artikkelen hos Aceshardware. Kort fortalt trenger du et såkalt OC-kort/"Goldfinger"-kort for å få skikkelig fart på overklokking av Slot-A CPUer. Overklokking av FSB er typisk begrenset oppad til 107-110 MHz på Slot-A kort. En Slot-A Athlon 600 bør gå stabilt på 750, kanskje også 800 MHz, litt avhengig av om det er en 0.25 eller 0.18 micron utgave. T-rex kjøleren klarer biffen helt fint, det er uansett ikke kjøleren som blir begrensningen her, men prosessoren (L2-cache hastigheten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå