Gå til innhold

Driti meg ut? (Hk vs minne)


Buchern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måtte avinstallere lydkortet(creative), flytte det ned til nederste PCI-slot og reinstallere. Fra før hadde jeg IRQ 19 på begge kortene, etterpå fikk lydkortet IRQ 18 og problemet var løst.

Typisk W2000 problem, man må liksom gjøre alt selv, men man lærer jo masse av det i forhold til ett annet OS hvor alt skjer av seg selv...

Lenke til kommentar
Jeg måtte avinstallere lydkortet(creative), flytte det ned til nederste PCI-slot og reinstallere. Fra før hadde jeg IRQ 19 på begge kortene, etterpå fikk lydkortet IRQ 18 og problemet var løst.

Typisk W2000 problem, man må liksom gjøre alt selv, men man lærer jo masse av det i forhold til ett annet OS hvor alt skjer av seg selv...

Ok men hvis det oppstår en komflikt ser du det med et utropstegn i device manager? Fikset usb slot en der. Har ikke klikket enda! Så neste gang det skjer er det bare å kikke der da?

 

Men jeg bare innstalerte driverne til usb en i S-ata raiden :)

Lenke til kommentar
Ja, som regel, ellers kan feil innstillinger i bios eller i innstillinger for skjermegenskaper føre til havari.

Blå skjerm uten noe skrift har jeg aldri opplevd, jeg lever etter mottoet: If it works, don`t fix it!

Ja men det mottoet ditt funker ikke her ;)

 

Fordi det går ikke an å spille spil :(

 

Men er idle 47 grader mye for et powecolor radeon 9800 pro mye?

Endret av Buchern
Lenke til kommentar

Har hørt at ekstremt høye temperaturer fører til blåskjerm, men det vet jeg lite eller ingenting om, sorry! :roll:

 

Forsøk å søke her på forumet på "bluescreen"/"blåskjerm" o.s.v

 

Hadde vært kjekt om du forteller videre om det du finner ut, slik at jeg kan lære noe...

Lenke til kommentar

har samme minnebrikker, men annet hk. sliter med restarting ved pittelitt overklokking. Dette skjedde ikke før da jeg hadde 1 minnebrikke. hadde med andre ord mye bedre ytelse med 512 mb og 1 minnebrikke enn ved 1024 og to.

 

tror det er en del som sliter med dual minnebrikker og twinmos på enkelte hk.

Lenke til kommentar
har samme minnebrikker, men annet hk. sliter med restarting ved pittelitt overklokking. Dette skjedde ikke før da jeg hadde 1 minnebrikke. hadde med andre ord mye bedre ytelse med 512 mb og 1 minnebrikke enn ved 1024 og to.

 

tror det er en del som sliter med dual minnebrikker og twinmos på enkelte hk.

Men på abit sinn side står det at de støtter akkurat de minnebrikkene jeg har :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...