Buchern Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Noen ganger restarter pc en min seg i windows. Eller lukker program pga noen merkelige ting. Men først blir skjermen blå. Kan dette ha noe med minne å gjøre? Skjermkortet mitt er også dårlig emn det klikker ikke når den kjører på idle, eller gjør den? Se sig for specs og minne er DDR PC3200 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ville vert en fordel om du kan fortelle oss hvilken feilmeldinger du får, letter å hjelpe deg da. Men det første du kan gjøre er å kjøre mem86, det tester ram brikkene dine, det andre er å skrue av autorestart. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kan komme av at du har klokket CPU for mye. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Kan komme av at du har klokket CPU for mye. Har ikke klokket i det hele tatt men følgte med sånn klokke prog på pcen og der stod det at den allerede var klokkket litt Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Og hvor finner jeg mem86? Vanligvis så står det "Dumping physical memory" Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 http://www.memtest86.com Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det høres ut som en IRQ konflikt, sjekk enhetsbehandling. Hadde en slik konflikt mellom lydkort og skjermkort, samme symptom. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har du 2 minnebrikker? Asus Hovedkort? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Hat 2 minne brikker Twinmos 3200 ddr dim dula kit. 512 mb * 2 Har Abit kv8 max Max3 Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Det høres ut som en IRQ konflikt, sjekk enhetsbehandling.Hadde en slik konflikt mellom lydkort og skjermkort, samme symptom. Hvor sjekker jeg enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 I windows, kontrollpanel-system-enhetsbehandling. Enheter i konflikt vises med utropstegn, i tillegg bør du høyreklikke og sjekke egenskapene til lydkortet, merk deg hvilken IRQ den har og se om skjermkortet har samme IRQ adresse. Disse enhetene vises ofte uten utropstegn i enhetsbehandling fordi de ikke "krasjer" før du spiller eller ser på film... Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Fant en feil men kan det være denne? Det stod raid drivers are not innstalled ??? Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Vanligvis så står det "Dumping physical memory" Hadde samma problemet.. Flash (oppgrader) BIOS så er problemet løst... Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Vanligvis så står det "Dumping physical memory" Hadde samma problemet.. Flash (oppgrader) BIOS så er problemet løst... Ja men årøvde å oppgradere biosen men det funka ikke!!! Har du samme hk som meg? Isåfall gidder du og legge ut en link til den drivern du brukte? Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har ikke samma HK som deg nei.. Dessverre... Hvis ikke flashing av bios hjalp så vet jeg ikke hva som kan fikse problemet ditt.. Mange kompiser av meg har hatt det samma problemet, og flashing av bios fikset problemet til alle sammen.. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Har ikke samma HK som deg nei.. Dessverre... Hvis ikke flashing av bios hjalp så vet jeg ikke hva som kan fikse problemet ditt.. Mange kompiser av meg har hatt det samma problemet, og flashing av bios fikset problemet til alle sammen.. Ja men flashing av biosen er et lite programm som oppdaterer biosen for deg? Ikke sant? Eller må man bruke det lille flash programmet? Hvis det er helt feil så rett på meg ok? Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har MSI HK, lastet ned et prog fra MSI sin webside.. husker jeg ikke feil så la jeg det på en disket, startet proget og trykte på start eller noe i den duren.. Husker ikke helt, er vell halvannet år siden jeg gjorde det.. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Sånn Jeg klarte det!!! Så får vi se om det ble noen merkbar forandring. Takk for hjelpen:-) Uten dette forumet måtte jeg bestilt en service fyr som tar ca 400,- timen :-/ Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hva var det du gjorde da? Å du har nok rett ja, hadde blitt noen utgifter med service folk ja... hehe Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) I windows, kontrollpanel-system-enhetsbehandling.Enheter i konflikt vises med utropstegn, i tillegg bør du høyreklikke og sjekke egenskapene til lydkortet, merk deg hvilken IRQ den har og se om skjermkortet har samme IRQ adresse. Disse enhetene vises ofte uten utropstegn i enhetsbehandling fordi de ikke "krasjer" før du spiller eller ser på film... jaja fikk fikset et av problemen så da er det bare ett gjen bortsett fra Vga et da. Fikk opp en feilmeldign Iqrl are less or not equal tror jeg Men hva betyr enhetsbehandling på engelsk? har også 200o bare så det er klart Endret 18. januar 2004 av Buchern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå