objorkum Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har en server der jeg brukte kommandoen wget http://domene.com/fil.bin & så jeg kunne lukke SSH vinduet uten at nedlastingen ble brutt. Lurte på hvordan jeg nå kan se hvor lang tid det er igjen av den? Altså få programmet opp igjen? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Du kan alltids teste screen. Da kan du attatche/detatche prosesser fra terminalen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 fg - foreground kan hjelpe > help fg fg: fg [job_spec] Place JOB_SPEC in the foreground, and make it the current job. If JOB_SPEC is not present, the shell's notion of the current job is used. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 fg - foreground kan hjelpe > help fg fg: fg [job_spec] Place JOB_SPEC in the foreground, and make it the current job. If JOB_SPEC is not present, the shell's notion of the current job is used. Hm fikk ikke til det... Prøvde med PIDen osv... Screen, er det vanskelig? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 & så jeg kunne lukke SSH vinduet uten at nedlastingen ble brutt. Du må bruke nohup til det. Ellers forsvinner prosessen ved lukking av vindu. Eller screen, som også har blitt foreslått. Q: "Er det vanskelig?" A: Vil du få noe til, eller går det greit å ikke få det til? Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 screen program ctrl + a + d for å detache screen -r for å ta opp igjen Lenke til kommentar
Stim Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 OK Job Control er shell spesifikt. For bash: #jobs vil gi deg oversikt over shell jobber. (Med id) #fg * Vil ta fram jobben der * er nummeret du får opp med å bruke jobs kommandoen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Takker for alle svar. Men nei, programmet lukkes ikke når man legger på & etter kommando og man lukker vinduet. Bruker det på Counter-Strike servere, lineak på min maskin ++. Fikk ikke fram noe som helst på jobs... Men screen funket utmerket! Takker. Endret 18. januar 2004 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Huh? hvis jeg kjører et program fra et X konsoll, og så lukker konsollet, forsvinner programmet/ne uansett &. Nohup er en fin ting da... bruker det til å laste ned ting på skolen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Huh? hvis jeg kjører et program fra et X konsoll, og så lukker konsollet, forsvinner programmet/ne uansett &. Nohup er en fin ting da... bruker det til å laste ned ting på skolen Rart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå