Gå til innhold

Forslag til spill


Anbefalte innlegg

jeg kan si jeg kan skylde på spill for mine 5'ere i engelsk.. det er ENESTE grunnen.

jeg er ikke spessielt smart, og er blandt de som ikke gjør lekser, og som sover i timen.... (er ikke stolt av det :( )

men spillingen av engelske spill hjelper..

hvorfor har jeg 2 i tysk ? fordi jeg aldri bruker tysk.. er ikke det at jeg følger mindre med i tysktimer.. tvert imot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke akkurat si at jeg ikke kan skylde på spill for min karakter,5- i eng. og læreren leste opp min feilfrie stil høyt  :thumbup:

edit: leif

Har du virkelig 5- i Engelsk, og fortsatt feilfrie stiler? Hvordan er det mulig?

Knis, han skriver vel en-og-en-halv-sides-stiler som meg. :D Men jeg får mer enn svak fem, da, jaja, offtopic var det nå i alle fall.

 

Carina er for øvrig ferdig på skolen, så dette er ikke i jag av bedre karakterer.

hvorfor har jeg 2 i tysk ? fordi jeg aldri bruker tysk..

Lyst til å kjøpe Anno 1602 på tysk av meg? ;)

 

Trivia-spill på engelsk kunne kanskje vært noe, gjerne kombinert med en fin blå ordbok? :)

Lenke til kommentar

Skal du spille for å bli flinkere i engelsk, så bør du holde deg til eventyrspill.

 

Joachim F foreslo den klassiske typen eventyrspill: interactive fiction. Sjekk ut linkene hans, de spillene på sidene der er rene tekstbaserte spill, det vil si at en tekst beskriver omgivelsene dine, og så skriver du hva du vil gjøre. Det blir som å lese en bok fortalt fra hovedpersonens synspunkt, bare at dine handlinger driver historien videre. Du er nødt til å bruke hodet, og du er nødt til å være oppmerksom når du leser og med kommandoene du gir. Flere av spillene er skrevet av folk som er god i engelsk, og bruker et variert ordforråd i beskrivelsene sine. Du blir garantert flinkere i engelsk av å spille disse, ihvertfall om du har en ordbok og slår opp ord du ikke er sikker på.

 

Moderne eventyrspill (Monkey Island, Broken Sword, Runaway) bruker grafikk, slik at det blir mer som å være en del av en film. Spillene er ganske lik interactive fiction, bare at du bruker mus og klikker på ting og personer og styrer en person på skjermen, istedetfor å skrive inn dine handlinger via tastatur. Det er ofte mye dialog i disse spillene, og dermed muligheter for å utvikle engelsken sin.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du lærer ikke så mye av å spille "statiske" SP spill. Første gangen jeg prøvde å rollespille i et MMORPG ble jeg fjetret og litt satt ut..

 

rollespiller: Greetings <navnet mitt her>, how may I help you today?

meg: .. uh.. ? hi..

rollespiller: Ah I see, you are the silent type, are you not, sir? *smile*

meg: uh.. ya.. I mean.. yes I am afraid so *roll eyes*

rollespiller: OOC Hi, are you intersted in learning how to roleplay? If so, I would be more than happy to guide you the first steps along the way! :)

 

Og da gikk det mye bedre :)

 

Om du bare finner et spill med mennesklige med og motspillere som legger mye vekt på rollespill, og som snakker flytende engelsk og stort sett har det som sitt morsmål, kan du lære utrolig mye. Særlig om det også brukes voicechat.

 

De første gangene kan det hende du blir skrekkslagen, men det går seg til kjapt. Som å stå på scenen for første gang :D *slår på mikken og hører pustelyder fra hva må være minst 20-30 spillere som bare venter på at en skal si noe på engelsk*

 

:green:

 

 

VENT - jeg kom på noe som må være virkelig bra om du vil lære bra engelsk i spill: Kjøp Microsoft Flight Simulator 2004 og skaff program for flytårnet, så er du controller i spillet, da snakker du hele tiden på engelsk over voicecom og kommuniserer således med andre spillere fra hele verden. Er det stor trafikk på flyplassen du betjener, får du det travelt med tunga..

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Oida, her kom det endel fine forslag. Takk for det:)

 

Du lærer ikke så mye av å spille "statiske" SP spill. Første gangen jeg prøvde å rollespille i et MMORPG ble jeg fjetret og litt satt ut..

 

rollespiller: Greetings <navnet mitt her>, how may I help you today?

meg: .. uh.. ? hi..

rollespiller: Ah I see, you are the silent type, are you not, sir? *smile*

meg: uh.. ya.. I mean.. yes I am afraid so *roll eyes*

rollespiller: OOC Hi, are you intersted in learning how to roleplay? If so, I would be more than happy to guide you the first steps along the way!

 

Og da gikk det mye bedre

 

Om du bare finner et spill med mennesklige med og motspillere som legger mye vekt på rollespill, og som snakker flytende engelsk og stort sett har det som sitt morsmål, kan du lære utrolig mye. Særlig om det også brukes voicechat.

 

Har du noen konkrete navn på dette/disse spillene? Og hva er MMORPG? :no:

 

Jeg har prøvd Flight Simulator, border'n har det, men jeg synes det er kjedelig...Men takk for tipset:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...