Gå til innhold

Forslag til spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen Online spill/ kjøpe spill/nedlastbare spill, hvor en kan lære seg bedre engelsk, ved å skrive, lese osv..

 

På forhånd takk! :thumbs:

Du finner ordbøker på nettet, som inneholder funksjoner som først viser et engelsk ord, innen 10 sekunder eller noe, så skal du skrive inn hva det er på norsk, hvis du ikke greier det, så kommer fasiten.

 

Slikt fungerer helt greit, men er nok ikke utrolig morsomt. Monkey Island serien er nok mest antaglig grunnen til at jeg er såpass dyktig i engelsk. [/skryt]

Lenke til kommentar

Guys guys, poenget her er jo å finne spill hvor man er nødt til å lese, lytte til og eventuelt skrive engelsk, ikke sant? Gamer.no, remember? Bøker og filmer finner vi andre steder.

 

Nåh, siden jeg kom med idéen burde jeg vel komme med noen eksempler også; som sagt er rollespill veldig ofte fulle av mye tekst og tale. Spesielt Dungeons&Dragons-spilla, som Baldur's Gate og Icewind Dale (begge har oppfølgere og tilleggspakker), men også andre flotte rollespill/hack'n'slash-spill som Divine Divinity og Arcanum har mye tekst i seg.

 

Morrowind er også et sted hvor man kommer over mye tekst, men mye av det leses på eget initiativ og det er kanskje ikke det beste forslaget.

 

Andre spill som kan gi mye engelsktrening er adventurespill, også kjent som pek-og-klikk-spill. Eksempler her er Monkey Island-spillene, Zork-spillene og The Longest Journey. Her skal du hele tiden løse små og store løse oppgaver, og informasjonen må som regel leses eller høres.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale rollespill og eventyrspill. Det finnes mage gode (men litt gamle) eventyrspill der du styrer ved hjelp av skriftlige kommandoer. Eksempler: Gateway II: Homeworld og Quest for Glory 1 & 2. Ellers finnes det en hel spillsjanger som kun består av tekst, nemlig interaktiv fiksjon. Langt mer spennende enn bøker, og i tillegg er det on-topic her :)

Sjekk: http://www.wurb.com/if/index for omtaler av slike spill (for å sikre at du får noe av kvalitet: http://www.wurb.com/if/rating/5 ).

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Her var det mye forslag, takk for det:)

 

Jeg glemte å skrive at jeg også var interessert i spill o.l, hvor jeg kan prate/skrive med andre.. Jeg forstår engelsk helt fint, men det er det å skrive, få riktig ordstillinger, og bruke litt mer "avanserte" ord, jeg er ute etter.

 

Kan noen forklare meg litt hva disse forskjellige spillene er for noe? Var mange navn, men det sa meg ikke stort :no:

 

Jeg har sett/fått forklart litt det der med rollespill,men de jeg har hørt om, virker bare som om det er sånne "fantasi ting"..sånn hvor en slåss med sverd, lignende warcraft...noe jeg synes ser veldig kjedelig ut... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen Online spill/ kjøpe spill/nedlastbare spill, hvor en kan lære seg bedre engelsk, ved å skrive, lese osv..

 

På forhånd takk! :thumbs:

Du finner ordbøker på nettet, som inneholder funksjoner som først viser et engelsk ord, innen 10 sekunder eller noe, så skal du skrive inn hva det er på norsk, hvis du ikke greier det, så kommer fasiten.

 

Slikt fungerer helt greit, men er nok ikke utrolig morsomt. Monkey Island serien er nok mest antaglig grunnen til at jeg er såpass dyktig i engelsk. [/skryt]

Har du noen link til det?

Lenke til kommentar

Jo...noen som husker den "chatten/rollespillet" som lå inne på windows for en 3-5 år siden? hvor en kunne velge seg et "ansikt", så "gikk" en rundt å pratet med andre folk, så kom det en sånn snakke boble..

 

Noe lignende det hadde vært interessant, hvis noen vet om noe sånt da...

Lenke til kommentar
Her var det mye forslag, takk for det:)

 

Jeg glemte å skrive at jeg også var interessert i spill o.l, hvor jeg kan prate/skrive med andre.. Jeg forstår engelsk helt fint, men det er det å skrive, få riktig ordstillinger, og bruke litt mer "avanserte" ord, jeg er ute etter.

 

Kan noen forklare meg litt hva disse forskjellige spillene er for noe? Var mange navn, men det sa meg ikke stort :no:

 

Jeg har sett/fått forklart litt det der med rollespill,men de jeg har hørt om, virker bare som om det er sånne "fantasi ting"..sånn hvor en slåss med sverd, lignende warcraft...noe jeg synes ser veldig kjedelig ut... :dontgetit:

Hm, jeg mener jeg har en inne på pc'en, men jeg husker ikke på navnet med en gang. Skal gi deg beskjed når jeg finner den ;)

 

Ellers må du gjerne fortelle oss interessene dine, slik at vi kanskje kan få vite hvilke spill som passer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...