Gå til innhold

Stille ned multiplier...?

Judaz

Anbefalte innlegg

Jeg har to stk XP2500+, og to hovedkort, et Epox 8RDAE og et Gigabyte 7N400 Pro2. Den mest oc-vennlige prosessoren har jeg på Epox-hovedkortet, men dette hovedkortet blir av en eller annen grunn ustabilt når jeg stiller FSB på over 185, derfor har jeg stilt MP til 12,5 og fsb så langt det går med gode resultater. På Gigabyte-kortet har jeg ikke dette problemet, men denne prosessoren når sin grense på 2200Mhz (11x200) uansett hvordan jeg snur og vender på det, kunne derfor tenke meg og stille ned MP for å tyne litt mer ut av fsb, men av en eller annen grunn kan jeg ikke stille mp lavere enn 11 på noen av hovedkortene.

Er det noen her på forumet som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan gjøre dette eller om det i det hele tatt er mulig?

- Judaz -

Edit: Etter litt mer eksperimentering viser det seg at det bare er gigabyte hovedkortet som har problemer med lavere multiplier, uten at det egentlig løser problemet mitt. Da Gigabyte hovedkortet mangler monteringshull for vannkjølinga mi, må jeg ha den mest oc-vennlige prosessoren i dette kabinettet.

Har også lurt på hvorfor jeg ikke kan stille mp til noe over 12,5 på epox hovedkortet. Dette hadde vært nyttig for meg siden jeg vet at det er fsb og ikke cpu som hindrer meg i klokke høyere...

Endret av Judaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, vet at dette er *litt* uhøffelig, men er det ingen som har vært borti noe av den samme problematikken? MP på over 12,5 eller under 11? Sliter litt her og vet at det finnes kompetente folk der ute. Gir alle som ikke har sett tråden min en sjanse til...

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...