TBJ Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hvilke fordeler er det å kjøre engelsk XP ? Er ikke de identiske (like problematiske / uproblematiske) ?? Eneste forskjellen jeg kan tenke meg, er : - Selvs språket - Den engelske oppdateringssiden er mindre nede og oppdateringene kommer muligens litt tidligere her. Hører stadig om folk som påstår at den engelske er mer stabil enn den norske. Er dette bare tull, eller ligger det noe bak det (fakta). Noen som VET noe om dette (jeg vil IKKE ha synsing, det klarer jeg selv) ! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Den norske versjonen er jo nyest da ! det må jo telle ? Liker du norsk så installerer du norsk , liker du engelsk så installer det . De er like ! Lenke til kommentar
El-Marty Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei. Jeg har fire maskiner med norsk windows XP pro opp imot en windows 2000 server. Jeg er meget skuffet over winxp, ingen service pack er tilgjengelig enda, og den er buggete. Exploreren låser seg stadig, samt skaper problemer for paint shop pro. Den klarer heller ikke skru av to av pc'ene her, og på en annen maskin jeg nå har byttet ut, håndterte den nettverket som om det skule være parallelloverføring. Ellers fungerer den bra. Den er og en ypperlig plattform for folk uten pc-erfaring. Martin Nystrand Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Du får ALLTID Programfiler og Program Files før eller senere når du bruker norsk versjon, det er grenseløst irriterende synes nå jeg. Kjører engelsk versjon av denne ene grunnen :smile:. Telcontar Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Enkelte sikkerhetspatcher kommer først kun på engelsk og kanskje en måned etterpå på f.eks. norsk. Det er i alle fall noe du bør ta hensyn til. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Dette med sikkerhetspatch'er : Det er ingen forskjell på de engelsk og norske der ? (bortsett fra at de dukker opp mulighens senere på den norske oppdateringssiden) Dvs. at man kan selv finne de (på den engelske) og installere de. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske at jeg har testet det med hell. [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-03-11 10:31 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Mange "engelske" patcher fungerer på et norsk OS, ja, men var borti et eksempel tidligere i høst da en viktig patch ifra MS ble sluppet. Den gikk ikke an å innstallere på et "ikke-engelsk" OS hverken ifra Windows Update eller Download-sidene. Det er sikkert ikke det største problemet for hoveddelen av befolkningen, men for meg som patcher et MS OS øyeblikkelig, vile leve i "frykt" til en evt. norsk patch kommer ut. Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 "Du får ALLTID Programfiler og Program Files før eller senere når du bruker norsk versjon." - Bare å følge med hvor programmene installeres, det... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 mvel, jeg har alltid foretrukket engelsk. oppdateringene kommer oftere, menyene er ikke skrekkelig dårlig oversatt (nero er et skrekkeksempel), og når man installerer et program på engelsk, får man ikke en salig blanding av norske og engelske menyer. 'do you want to do whatever, press ok when ready' med knappene 'ja' og 'avbryt' under tar seg ikke helt bra ut.. :smile: Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg er nok enig i at den engelske er å foretrekke, men både oppdateringer og "programfiler/ program files" kan fikses relativt enkelt. Men at ja/nei knappene er i et annet språk enn programmet ellers, er bagateller. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Slike tråder passer under programvare, takk Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har best erfaring med Engelsk, det er mange "oversettelser" som blir helt snåle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå