Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mail server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den der så litt trist ut, kan tyde på at den er åpen for alle noe som er kje,mpe fy!

Han bruker UPC, og nå må jeg si at jeg begynner å forstå hvorfor UPC blokkerer port 25 :) (Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg byttet ut UPC til fordel for NGT nå nylig, at UPC stenger port 21,25 og 80. Og når man tenker på hvor mange brukere som vet null om sikkerhet som fins, så er det nok greiest at port 25 blir stengt av ISP'en :) )

 

Det er forøvrig fint mulig å kjøre en mail-server på en annen port enn 25 om man skulle ønske det. Man kan f.eks. bruke mail-forwarding-tjenestene til dyndns.org (men det koster vel 20$ i året eller noe slikt) til å få mail forwardet til en annen port enn 25.

 

Og om du sier at du ikke fikk til å bruke mail-serveren til UPC (smtp.chello.no) så har du med 99% sikkerhet gjort en feil i konfigureringen. Men nå så det ut som om du fikk til å sende mail fra din egen server, så da er vel det problemet ute av verden?

Lenke til kommentar

La meg gi deg et greit svar:

 

Chello/UPC har stengt for all trafikk på port 25 og 80 (og en del til)

Mail servere kommuniserer med port 25, så om du skifter port så klarer de ikke å kommunisere med deg. I såfall trenger du en relay host som IKKE har port 25 stengt.

 

En relay host tar imot mail for ditt domene og forwarder den til din mail server med den porten du har.

 

Så for deg som er Chello bruker så er det bare å glemme å kjøre en egen SMTP server, det er stengt, bom basta finito. Relay servere er heller ikke lett å få tak i, så det er litt av en jobb, og den enkleste løsningen til slutt er å faktisk betale for hosting, skifte ISP, eller få en kompis som ikke har en duste ISP som Chello/UPC til å være din relay host.

Lenke til kommentar

Sjekk hva du har som SMPT server i e-post klienten (OE?) din. Det er ikke værre enn det. Det er mulig at UPC (hvis du har UPC da). Ellers er det jo veldig rart at du har en web server med ikonboard gående når UPC sperrer utgående på port :80 men...(?)

 

EDIT: Med mindre du kjører web serveren på en annen port seff...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...