Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg skulle gjerne hatt en mail server, men vet ikke om noen software. Den skal være lett å sette opp også helst. Det er til Windows det er snakk om og bruker iis, men den følger med iis har jeg ikke skjønt blåbær av enda, så det hadde vært fint med litt hjelp. Også hvilken andre porter enn 25 kan jeg bruke? Zico Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 For Windows har du en veldig lettfattelig og grei server kalt Raiden Maild. (http://www.raidenmaild.com/). Er ikke freeware, men den fungerer da greit har jeg fått inntrykket av. Port 25 er til utgående e-post (SMTP). Ønsker du POP3 går denne på port 110. Ellers kan du jo gjøre et søk etter mail server og windows. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Men hvis port 25 er stengt da? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Nå har jeg satt opp den mail servere. Men sliter fortsatt. Jeg har ingen domener akkurat nå, men problemet er at jeg har ikonboard forum, som sender mail gjennom forumet og den bruker smtp. Det står at mailen blir sendt med den kommer aldri frem. Noen som vet hva feilen er? takker på fornånd EDIT: så hvis du glemmer passordet ditt er det umulig å få den... Endret 18. januar 2004 av Zic0 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nå har jeg satt opp den mail servere. Men sliter fortsatt. Jeg har ingen domener akkurat nå, men problemet er at jeg har ikonboard forum, som sender mail gjennom forumet og den bruker smtp. Det står at mailen blir sendt med den kommer aldri frem. Noen som vet hva feilen er? Hva har dette med mailserveren og gjøre? Kjører du begge på samme maskin? Pass på at du ikke setter den opp med åpen SMTP-server, det er svært lite populært hos din ISP . Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 JO fordi forumet bruker smtp til å sende mailene. Men hva mener du det med åpne den? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 JO fordi forumet bruker smtp til å sende mailene. Men hva mener du det med åpne den? Det ligger på samme maskin eller nettverk? Med det mener jeg at alle som måtte lyste kan bruke din SMTP-server og videresende mail igjenom. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Det ligger på samme maskin ja Kan det hende at port 25 er stengt av? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det ligger på samme maskin ja Kan det hende at port 25 er stengt av? Hvis denne mailserveren er fornuftig laget vil jeg kanskje tro at den må konfigureres før den aksepterer og sende mail fra noe som helst, du trenger ikke og bruke den, det er tryggere og bruke din leverandør sin hvertfall til du er sikker på hvordan du setter den opp skikkelig og sikkert. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan bruker jeg levrandøre sin? skriver inn i konfigen til forumet: mail.chello.no ? Og forresten så valgte jeg incoming/outcoming på min hotmail adresse, men det skader vel ikke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvordan bruker jeg levrandøre sin? skriver inn i konfigen til forumet: mail.chello.no ? Og forresten så valgte jeg incoming/outcoming på min hotmail adresse, men det skader vel ikke? Det er jo bare og skrive inn adressen, hva chello sin heter vet jeg ikke men mail.chello.no eller smtp.chello.no er jo ikke usannsynlig. Hva mener du med det du skriver om hotmail? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Joa i forumet når jeg skulle fylle inn innstillen sto det: Outgoing Email Address: og Incoming Email Address: i de to feltene skrev jeg inn mailen. Det skader vel ikke? Uansett så funka ikke det med smtp.chello.no på forumet heller Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) På min SMTP/mail server får jeg denne erroren: Endret 8. mars 2010 av Zic0 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 På min SMTP/mail server får jeg denne erroren: [18.01.2004 11:49:09] SMTP service starts to listen port 25 on ALL IPs Den der så litt trist ut, kan tyde på at den er åpen for alle noe som er kje,mpe fy!Du har ingen brannvegg opp og kjører?Du kan ha blitt offer for spam-beskyttelsen til hotmail, hva om du sender til noen andre med en normal mailadresse. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Kanskje det ja. Men hvilken andre porter kan jeg bruke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kanskje det ja. Men hvilken andre porter kan jeg bruke? Port 25, har du lokal brannvegg? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Har ingen firewall. Og serveren har ekstern ip og at den er kobla redd på modemet. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 UPC sin smtp funka heller ikke. Hva kan problemet være da? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Vel min smtp funker nå, men har dere ideer til porter jeg kan bruke? EDIT: eller gjøre den hemlig som du sa Endret 18. januar 2004 av Zic0 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Vel min smtp funker nå, men har dere ideer til porter jeg kan bruke? SMTP bruker port 25 enkelt og greit. Hva skal du bruke disse portene til? Det står endel om dette med og sikre SMTP i hjelpesiden og på websiden til programmet. Endret 18. januar 2004 av agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå