Gå til innhold

Svart lakk + hvit tusj?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett grått kabinett i metall nå, jeg vil lakke det svart og tegne en drage utenpå kabinettet. Planen er å tegne en eller flere hvite drager på svart kabinett.

Så kommer spørsmålet;

Jeg har ingen peil på slikt og vet ikke om jeg skal ha av lakk/spray/maling. Hvilken metode og hva for noe utstyr anbefaler dere å bruke?

Så trenger noe å bruke for å tegne oppå den svarte fargen, finnes det hvite sprittusjer eller noe tilsvarende jeg kan bruke? Dragen skal tegnes i tatoo style noe lignende dette - http://www.volvo-power.net/div/thanez/drawings/dragon2.jpg . Det jeg liker best å bruke er en tynn og en tykk tusj som det ikke renner for mye blekk utav. Finnes det hvite tusjer som er brukendes på kabinetter?

Takker for hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg ikke er gjennomførbart, jeg tenker litt på det at det blir vanskelig...

Hmm... Med den instillingen tror jeg at du bør kjøpe deg et ferdig modda kabinett.

Sjablongfolie er en slags tynn plast med en lett-heftende lim på ene siden. Den kan man klistre på kabinettet og tegne oppå. Så skjærer du ut det du har tegnet med en liten skalpell (fås kjøpt bla. på apoteket) før du fjerner plasten over motivet. Resten av plasten vil da beskytte resten av kabinettet. Dette er en metode som blir brukt til veldig mye, bla. Airbrushing. Metoden fungerer på langt mere kompliserte motiv en det du har brukt.

I steden for sjablongfolie kan du f.eks bruke maskeringstape som mange andre i forumet har brukt.

Men, uten innsats og litt jobbing... da vil jeg foreslå at du stikker til en sportsbutikk og spør om de har et klistremerke som du kan få :realmad:

Lenke til kommentar

Åja, jeg trodde sjablong var noe hard papp.

Men fortsatt virker det ikke som om det er gjennomførbart å tegne noe særlig detaljert.

Jeg vet ikke helt åssen jeg skal forklare men jeg gjør ett forsøk.

Tegningen jeg vil lage blir relativt detaljert, den er laget av kun outlines og vil se omtrent ut som dette (men med svart bakgrunn og hvite linjer) SWETSKULLC1.JPG

Dragen jeg har linket til på bildet i første posten har lite detaljer og er helt svart noe lignende dette SWETSKULLC2.JPG

Dermed ble en enkel jobb plutselig veldig vanskelig selv med sjablong.

Jeg syntes selv det ser mye bedre ut når tegningen blir tegnet med bare outlines, det blir sikkert mye mere tidkrevendes men det er jo bare fint.

Lenke til kommentar
lag en sjablong i ett eller annet (f.eks sjablongfolie, tynn og stiv papp eller lignende) og spray over. Det blir best.

Hvis du skal bruke papp må du passe på å få det skikkelig tett i kantene! det har jeg dreti meg ut på... jeg skulle lakke en knall rød "stjerne" på siden av mitt kabinett, dette ble ikke serlig pent, og stjernen ble mørkerød (kabinettet er svart)

bilde av resultatet her:

Bilde av mislykket lakkering

Lenke til kommentar
Jeg tenker jge tegner dragen med sprittusj og området rundt draen med sprittusj og lakker resten av kabinettet avart.. Det bude gå.

hmm... jeg vil så gjerne at du skal få et flott resultat..

KEM har i alle fall sjablongfolie. Du vil finne det i prislista deres.

Det er jo ikke så farlig å male feil. Det er jo bare å pusse vekk og starte på nytt. Om du prøver på lakk-tusj nå, kan du jo huske det jeg sa om sjablonger neste gang! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...