Gå til innhold

Får ikke til TV-UT !! Toshiba Satellite Pro 4200 series

Anbefalte innlegg

Vi bruker SCART kabel, og kobler til tv en(vi har også prøvd flere tver). Og setter da på AV kanalen. Vi brukte tidligere WinXP på maskinen, men de driverne fra S3 til skjermkortet som lyder under navnet S3 Savage/IX, var veldig buggete (TV-UT options var bare grået ut, prøvde det meste der også). Så vi skiftet til Win98 (recovery cd fra Toshiba), vi har prøvd alle de forskjellige tv signal typene, (NTSC, NTSC japan, PAL) vi har også prøvd å starte opp PC-en med scarten i, som vi leste i en eller annen brukermanual. Deretter prøvde vi med vanlig CRT skjerm. Funka flott, problemet er at TV-UT funket greit for den forrige eieren. Uten problemer,

Noen som har noen tips til oss her ? Vært borte i det før ? Åssen kabler brukte du osv.

Takker for alle tips. ;> (noen som har prøvd s-video inngangen ?)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: shivac på 2002-03-11 09:08 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: shivac på 2002-03-12 09:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hvordan koblet du PC-en til TVen?

Om du bruker PAL eller NTSC behøver ikkk spille noen roll hvis TVen er av nyere modell, men for å være på den sikre siden ville jeg satt den på PAL, siden dette er standardformatet i Europa.

Du må ha en S-videkabel (rund, gul sak med fire-fem plugger inni) Den ene enden kobler du i "TV-out" på PC-en, den andre i en SCART-til-phono/S-VHS adapter. Begge deler fåes kjøp hos Clas Ohlson og de aller fleste elektrobutikker. Denne adapteren har som oftest en bryter for å velge mellom "in" og "out". Denne skal stå på "in". Hvis du skal spille av DVD filer er det UHYRE viktig at du plugger S-VHS/Scart kontakten fra PC-en direkte i TVen; kobler du den via en videospiller vil Macrovision, som er en form for kopibeskyttelse ødelegge bildet. Hvis du gjort som dette, og ikke får det til å virke vet jeg ikke hva problemet kan være. Uansett må du ikke vente deg allverden av bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke S-VHS kobling, jeg bruker composite og phono til SCART. Jeg har prøvd flere tv er, så det er ikke problemet, begge kablene både lyd og composite og phono er monster.

Har også prøvd å snuse opp andre drivere osv. men til ingen nytte de har gitt oss.

Har også stilt på BIOS instillinger og stilt om til PAL der inne.

Den adapteren du snakker om på andre enden ? Forklar litt næmere .. Spesifikasjon, bilder osv.

Det er ikke noe utgang til s-video her altså ..

Lenke til kommentar

Hei,

OK, så du har altså composite utgang til video?

Jeg gikk ut fra at du hadde S-VHS, siden dette er den vanligsste TV-ut løsningen, jeg glemte at composite også brukes. Da kan du egentlig glemme den adapteren, eneste grunnen til å bruke den er for å få en overgang fra S-VHS til SCART ettersom det er de færreste TVer som har S-VHS inngang. Adapteren ser forøvrig bare ut som en scartplugg med S-VHS samt rød, hvit og gul phono innganger. Men du har altså scartplugg i den ene enden og phonoplugger i den andre? (med overgang til 3,5mm plugg for lyden går jeg ut i fra?) Da vet jeg ikke hva som er problemet...har du satt opp TV-ut som primary display i driverinnstillingene?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har satt den til primary ja. ;>

Men alikevel, tror jeg teste noe andre kabler, han forrige eieren brukte kabler som var til ps2. Så prøver dette. Hvis det ikke er noe mere å hente, så ringer jeg kundeservice for Toshiba eller noe. Ekke mye hjelp å få av S3.

Andre forslag som kan være å kikke på ? ;>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...