Gå til innhold

Landet mennesker på månen noengang?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er noen som tror USA ikke har vært på månen.

Hvis du tror USA ikke har vært på månen og mener du har noe som helst 'bevis' som kan støtte påstanden din så skal jeg være så grei å forklare hvorfor det er feil.

Eventuelt kan du finne en internettside selv som har en liste over alle de mest populære 'bevisene' blir motbevist at eksperter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet dette er fryktelig gammelt, folk har jo trodd dette siden 1969! :p

Men det er fortsatt noen som tror usa har faket månelandinga..

Er det vanskelig for deg å akseptere at noen ikke er overbevist?

Du minner meg om de som =må= starte diskusjoner med kristne, bare fordi de ikke fatter hvordan enkelte kan tro på Gud. (... uten at jeg skal trekke noen paralleller ...)

Lenke til kommentar

hvis noen her har en rask webserver så kan jg gladelig uploade en dokumentar fra FOX om akkurat der. HEr legger de fram ØRTEN bevis for at mennesket aldri har vært på månen. ellers kan de søke på dc++ (Conspiracy Theory - Did we land on the moon.avi eller .mpg)

la meg prøve å huske på noen poeng:

Kjører du videoene "fra månen" i dobbel hastighet, beveger alt seg helt normalt som på jorda!

Folkene og tingene hadde flere skygger, selv om det ble sagt at de hadde kun en lyskilde; sola.

(dvs de har brukt flere lyskastere på et filmsett)

Mellom månen og jorda er det et felt med sterk stråling. Astrofysikere mener at mennesket aldri hadde kommet gjennom dette levende med den tynne beskyttelsen av aluminium de hadde.

Alle bildene som ble tatt, var av perfekt kvalitet, og perfekte utsnitt, selv om kameraene var festet til magen på astronautene, og de kunne kun sikte ved å snu seg rundt, og håpe på at de traff. (wow sier jeg bare...)

Landingsfartøyet laget ikke det MINSTE krater i sanda under seg der det landet, og det var ikke NOE støv samlet på overflatene.. hmmmm..

NASA snakker det vekk når de blir stilt spørsmål om dette.

+++ mange fler som kanskje er mye mye ner overbevisende..

SE DENNE DOKUMENTAREN! den overbeviste meg.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
MASSE *BS*

http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

Les og lær. :yes:

Hvert eneste poeng i den dokumentaren er slått ned i støvlene. Den dokumentaren er bare dritt hele greia. Som det ble sagt i en annen post et annet sted: Han fyren som lagde denne dokumentaren eller noe dro og beskte Neil Armstrong eller noe og begynte å grave ut om han faktisk hadde vært på månen. Neil dro til han! :thumbup:

At dokumentaren faktisk påstår/hinter til at NASA skal ha fått astronauter drept for å holde det ute.. Nei, herregud, det går for langt.. :ermm:

Iallefall, les den lenken og stopp med dette tullet. Selfølgelig har vi landet på månen i 1969 eller når det nå var! :angry:

Edit: Bare fordi av dere som ikke vil lese URLen:

- Ting beveger seg som på jorda i dobbel hastighet: Ingen anelse om det, men se på støvet bak bilen så ser man at dette ikke kan ha foregått på jorda.

- Flere lyskilder: Hadde det vært flere lyskilder hadde det vært flere enn 1 skygge. Det er SELVE månen som skaper denne effekten.. Les nettsiden og lenkene skrevet der.

- Perfekt kvalitet: De har øvet seg på å ta bilder la oss si 10 000 ganger før de dro opp og tok kanskje med seg 1000 bilder tilbake. Plukk ut de beste og vis til offentligheten. Tada!

- Pga noe sånn trykkgreier på månen (1/6 av jordas) skulle det helelr ikke bli noe krater. Og det at det fremdeles er støv på bakken etter at de har landet er pga at støvet som ikke blir DIREKTE, fysisk berørt av "drivstoffet" (eller hva det nå var) eller annet støv vil bli liggende. Det er fordi det ikke finnes noe luft der oppe eller noe i den dur.

- De ringte opp en "ekspert", en fyr som hadde laget selve kameraet eller noe og kastet på han med spørsmål. Fordi han ikke hadde noen svar til dem der og da, på direkten, uten å være forberedet eller eventuelt ha alle svarene i hodet så betyr det at alt er fake?

Nå hentet jeg all denne infoen ut fra hodet etter det jeg husket etter å ha lest den nettsiden for flere timer siden. Er det noe av det jeg skriver som høres merklig ut: Les heller kilden min. Det var bare et raskt forsøk på å slå tilbake noen av argumentene for de lateste av dere slik at dere også slipper å starte en ny topci angående dette om et par måneders tid. Ja, vi landet på månen i 1969! (Eller noe :))

Så altså - LES DEN NETTSIDEN! den overbeviste meg!

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Apolloprosjektet var så stort, kostet så mange milliarder dollar, og hadde så mange involverte at jeg vanskelig kan tenke meg at dette faket. En så kunnskapsrik og mektig stat som USA kunne utvilsomt sende mennesker til månen på 60-tallet hvis de gikk inn for det. Nasjonen som utviklet atombomben og Bangbus vil utvilsomt klare og sende mennesker til månen.

Sovjet klarte også nesten å komme til månene, men mislykkets pga slurv og uhell. At USA og Sovjet hadde teknologien til å reise langt i rommet er det ingen tvil om. Vikignsondene hadde jo kjempesuksees på 70-tallet, og et sovjetisk romfartøy klarte også å sende bilder fra Venus.

Jeg har sett den nevnte moon hoax videoen, og den kan ved første øyekast innehodle mange "bevis", men etter det jeg har lest så har jeg sett at det finnes utallige på motbevis.

Lenke til kommentar

jaha, og det er ny nazister (også kalt idioter) som ikke tror at holocaust skjedde..

menneh, står ikke det flagget de planta der oppe der enda? kan de ikke se det med ett mega teleskop elns...for å bekrefte det for de som tviler?

btw, i en sånn bogus dokumentar kan man trekke ALLE de konklusjoner man vil, bare ved å vri på sannheten...det er bekreftet gang på gang..

som en eller annen "forsker" som mente at en eller annen sivilisasjon hadde utrolige geometriske kunnskaper fordi de lagde templer på bakken som korresponderte med div. stjerne konstelasjoner...det man ikke fikk vite var at det var ca 1000 templer i området, og han bare hadde plukka dem ut fra ett kart på måfå for å få det til å stemme...

man klarte å gjøre det samme med div. landemerker på manhattan...

Lenke til kommentar
hvis noen her har en rask webserver så kan jg gladelig uploade en dokumentar fra FOX om akkurat der. HEr legger de fram ØRTEN bevis for at mennesket aldri har vært på månen. ellers kan de søke på dc++ (Conspiracy Theory - Did we land on the moon.avi eller .mpg)

la meg prøve å huske på noen poeng:

Kjører du videoene "fra månen" i dobbel hastighet, beveger alt seg helt normalt som på jorda!

Folkene og tingene hadde flere skygger, selv om det ble sagt at de hadde kun en lyskilde; sola.

(dvs de har brukt flere lyskastere på et filmsett)

Mellom månen og jorda er det et felt med sterk stråling. Astrofysikere mener at mennesket aldri hadde kommet gjennom dette levende med den tynne beskyttelsen av aluminium de hadde.

Alle bildene som ble tatt, var av perfekt kvalitet, og perfekte utsnitt, selv om kameraene var festet til magen på astronautene, og de kunne kun sikte ved å snu seg rundt, og håpe på at de traff. (wow sier jeg bare...)

Landingsfartøyet laget ikke det MINSTE krater i sanda under seg der det landet, og det var ikke NOE støv samlet på overflatene.. hmmmm..

NASA snakker det vekk når de blir stilt spørsmål om dette.

+++ mange fler som kanskje er mye mye ner overbevisende..

SE DENNE DOKUMENTAREN! den overbeviste meg.

TorgeirS, Det er nok med ett bevis for å motbevise en teori. Men for at det skal bli godtatt som bevis må det være korrekt.

Her står det forklart enkelt og greit hvorfor 'bevisene' imot månelandingen ganske enkelt er helt ute på jordet.

http://www.badastronomy.com/bad/tv/iangoddard/moon01.htm

http://www.thekeyboard.org.uk/Did%20we%20l...0the%20Moon.htm

Lenke til kommentar

Det eneste jeg så i posten din TorgeirS som jeg synes var merkelig og som jeg ikke kan forklare på en logisk måte med hundre prosent sikkerhet er at filmen ser ut til å være filmet på jorden hvis du spoler opp hastigheten 100%.

Jeg har ikke prøvd dette selv og vet ikke om det stemmer en gang, men det skal prøves ut en gang. Kanskje lærer jeg noe nytt her.

Lenke til kommentar

Fra fysikken:

F=ma,

også kjent som "Summen av kreftene er masse*akselerasjon.

Både massen til romfarerne og energien de har til å bevege seg er den samme på Jorda og på Månen, altså må bevegelsen være den samme på Jorda som på Månen.

VELDIG enkelt forklart, men det stemmer i hvert fall.

Den eneste forskjellen er at det ikke er noen luftmotstand på Månen, så f.eks. en fjær og en hammer faller like fort. (Noe som en av de som dro dit viste på et filmklipp.) Dette kan kanskje forklare noe av det som for oss kan virke merkelig med bevegelsen til støv o.l. på månen. Og den eneste måten fotsporene fra månelandingene kan forsvinne er at noen tørker dem bort, det er jo ingen vind der.

Lenke til kommentar
Jeg vet dette er fryktelig gammelt, folk har jo trodd dette siden 1969! :p

Men det er fortsatt noen som tror usa har faket månelandinga..

Jeg blandt annet.. Men som tidligere nevnt, hvorfor ikke ty til giga teleskop og titte om det er et flagg der ? :ermm:

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...