Spinner109 Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei. Jeg har en IBM 60GXP 60GB disk. Denne disken låser seg når den kommer til et visst punkt på disken. Den henger seg opp på ca. 60% på c: som er på 10GB. Dette gjelder defragmentering, formatering og scandisk (grundig). Han prøvd Partition Magic også, men med lite hell. Jeg har forsøkt å kjøre fdisk på nytt, men det gikk ikke. Kan noen si meg om IBM har et problem? Hadde en 75GXP 45GB før og denne døde på meg. Mistet masse data. Vurderer å kjøpe en 80GB disk fra WD. Er denne bedre (mere pålitelig) enn IBM? Lenke til kommentar
xoop Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hadde samme problem for et par dager siden, kjørte IBM drive fitness test (Lastes ned på http://www.storage.ibm.com), og vips, kun et par ødelagte sektorer som programmet fant og markerte. Etter dette har disken fungert ypperlig. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Har testet dette for noen uker siden, men jeg kan vel prøve det igjen. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 IBM er jo drittdisker uansett.. spesielt GXP60 og GXP75.. 60giga-disken min holdt i 12 dager før jeg fikk et massivt sektortap... prøv å kjøre grundig scandisk. den funker som bare ville fy... men.. 12 dager!! WD Caviar-diskene mine har holdt i fem år uten å miste en eneste sektor!!! Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg kjørte denne testen og den fant bad sectors og den ba meg om å slette hele disken. Dette er meget irriterende siden jeg har nå mistet 17GB på IBM disker og nå vil jeg miste 7GB. Vil nok ha en WD. Jeg skal snart sende den tilbake til Komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå