HamiltonII Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 I dag fikk jeg min stille seagate hardisk installert,i samme slengen byttet jeg ut et par kabinettsvifter med noen stille papst vifter (19db). Har fra før av et aopen H600b kabinett med en 120mm vifte i PSU,denne mener jeg skal være oppgitt til 21 db. Har også en 19db papst som CPU kjøler,så teoretisk skal PSU nå være det mest støyende elementet her,men jeg har fremdeles en irriterende "synge" lyd fra maskinen og dette irriterer meg noe alvorlig. Så mitt spørsmål er da som følger,hva gjør man med den slags? Lyddempende matter? Noen erfaringer? Kan det være viftene som vibrerer i kabinettet og lager denne lyden? Hjelper det da med gummiforinger eller noe lignende? Hjelp og tips blir som alltid satt stor pris på Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Koble fra en og en støykilde til du finner synderen. (Jobb aldri med ledninger i kabinettet uten å slå av strømforsyning/dra ut strømkabel.) Men vifter på CPU og i strømforsyning er problematiske å stoppe. Kanskje du kan starte strømforsyninga for seg selv. Ellers tipper jeg også på harddisk. Endret 27. januar 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Du kan også prøve det gamle "stetoskoptrikset" Ta en skrutrekker, gjerne en med litt lang spiss, og sett håndtaket mot øret. Sett spissen på skrutrekkeren på de komponentene du tror lager lyden, og den forplanter seg i trekkeren.. Fungerer kjempebra! Pass på at du ikke kortslutter noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå