Gå til innhold

Problemer med Radeon9800XT

Zvinx

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er den stolte eier av et Radeon 9800Xt kort fra ASUS, kortet fungerer helt fint det.....

Bortsett fra i 3dmark03!!

Alt går fint i 3D Mark01SE, men altså ikke i 03. Det som skjer er at skjermen skrur seg av og på ca hvert 3 sek, helt til pc'en låser seg:-(

Og det rareste er at etter jeg har prøvd og kjøre 3DMark03 og pc'en henger seg) fungerer ingen DirectX spill!!! D vil si; du kommer deg inn i spillet men etter ca 5 min gaming låser pc'en seg.

Og eneste løsning for og da kunne spille igjen er og innstallere DirectX 9!B! på nytt.

Så hva er galt?

En skulle jo nesten tro at dette kortet skulle ta 3Dmark rimelig lett:-p

Resten av maskinen inneholder:

2.67 ghz 512 fsb, 512 mb 333 mhz...
Og P4PE HK(Jeg vet det burde byttes ut! Men skjermkortet blaket meg!)

Tusen takk for alle seriøse svar:-D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aj Aj d e fader meg dårlig.. har samme problem som deg. Hadde et nvidia kort før men bruker et ati kort nå. Synes at ati burde skjerpe seg nå ja!!!!!!! :no: Foressten hvorfor e d så viktig med 3d mark. Du har jo et av markedets beste kort og en god maskin så hva er problemet. Kjører spillene dine fint på god oppløsning så er det lite vist i å sjekke maskinvaren ved hjelp av 3D-mark :laugh:

Endret av drno21
Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med det hovedkortet. Jeg ble stadig kastet ut av spill. Jeg returnerte det og venter nå på å anskaffe meg P4PC -E Deluxe.

Videre kan jeg si at jeg har akkurat innstallert mitt Sapphire 9800XT. Hadde ingen problemer med det selv om det var rester av Nvidia driver på disken.

Har du prøvd forskjellige drivere?

Har du i det hele tatt problemer med skjermkortet i spill med full oppløsning?

Lenke til kommentar

Jeg har også ASUS Radeon 9800XT...

Det at skjermen hopper litt, + pc`en låser seg, hadde jeg også problemer med... Men det var ute i Windows... Denne feilen retta jeg ved å slette SmartDoctor.

Dette programmet sa hele tia at den ene vifta ikke funka, og dermed ble skjerkortet "for varmt". Har ikke hatt noen som helst problemer med skjermkortet etter jeg sletta SmartDoctor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...