benno Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Når jeg kobler data og tv til min forsterker, kommer det en "durelyd" i høytalerne. Slik jeg forstår det er det en jordingsfeil en plass, og etter litt feilsøking fant jeg ut at feilen er i dataen (Prøvde med en annen data, og da var lyden vekke) Så lurer jeg på: Hvordan kan jeg jeg finne ut hvor jordingsfeilen i dataen er? Dataen er av type selvbygg i socket A. Jeg har prøvd å sette støpselet i en annen kontakt, uten resultater. Har også prøvd å skru hovedkortet med flere skruer til kabinettet. Endret 18. januar 2004 av benno Lenke til kommentar
benno Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Det er når jeg kobler antenneledningen til tven, tven til forsterkeren og samtidig dataen til forsterkeren. Drar jeg ut antenneledningen (som er koblet til kabel tv) til tven, forsvinner "durelyden". Fins det et støyfilter til antenneledning kanskje? Noen som har peiling? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er når jeg kobler antenneledningen til tven, tven til forsterkeren og samtidig dataen til forsterkeren. Drar jeg ut antenneledningen (som er koblet til kabel tv) til tven, forsvinner "durelyden". Fins det et støyfilter til antenneledning kanskje? Noen som har peiling? På forhånd takk for svar Du har en god gammeldags jordsløyfe. Om du lurer på hva det er så er det bare å søke på "ground loop" på google eller no slikt. En trafo med galsvansik skille på antenne ledningen skal kunne fjerne problemet, feks denne: http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/6158.htm Lenke til kommentar
benno Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Takk for svaret! Men nå har jeg blitt sendt rundt i hele byen for å finne en slik skille trafo, men det er ingen som har det! Ingen som har peiling heller! Noen som hvet en nettbutikk som selger slike trafoer med galvanisert skille mellom lederne til tv antenne? Eventuelt en butikk i stavanger området som selger noe slikt? (Prøvde å kjøpe gjennom linken som smale sendte, men det gikk ikke) På forhånd takk til folk som har peiling Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Veit ihvertfall at kabel-TV selskapene har slike. De kalles bare for galvanisk skille, og er en liten klump som du kobler i serie med antennekabelen. Kanskje ELFA har slike!? Hør med ditt kabel selskap! Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 De selger slike på bl.a. biltema. Har en slik selv mellom pc og stereoforsterker. Ble anbefalt dette av kara på Hifi-klubben da lydkort kan avgi lavfrekvente spikes når man slår av eller på pc'en som igjen kan ødelegge innganger og andre komponenter i forsterkeren. (Om ikke den har innebygget beskyttelse mot dette da.) - Link Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 hei har det probleme jeg å. veldig iriterend Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg og..dette forekommer selv om jeg ikke har TV-kort. pcen står i ujordet kontakt, muligens noe der Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 det kalles brum.. !? ja Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Durelyden er nok 50Hz, altså fra nettspenningen (220Volt) En skilletrafo vil nok hjelpe bra på dette:) Lenke til kommentar
Selle Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vet dene posten er gammel, men tengte jeg skulle poste alikeveld. Jeg hadde en slik lyd i nit headset/høytalere uten at det var noen antene inne i bildet. Jeg løste problemet med å dempe microfoningangen i windows. Denne "durelyden" kommer med en gang jeg aktiviserer microfoningangen, selv om jeg ikke har noen mic koblet til pcen Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er vel et annet problem tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå