no_remorse Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Hei.. Jeg har lagd et lite php script med en /n, linjeskift.. når jeg viser kilden (det er en HTML fil ja.. ) i opera ser jeg ingen linjeskift der jeg satte inn /n.. jeg kopierer kilden og limer den inn i et nytt tekstdokument og ser filen i HEX.. det viser seg at /n egentlig er byten '0A' , mens linjeskift er egentlig '0D0A' i HEX.. Hvordan får jeg til linjeskift som er '0D0A' i HEX ? viss dere skjønte dette.. PS: jeg bruker notepad til å se kilden.. når jeg åpner kilden i f.eks write viser den linjeskift.. edit: har vel kanskje noe med unicode å gjøre.. ikke vet jeg Endret 18. januar 2004 av no_remorse Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 \n er vel x0D, mens linjeskift i windowsverdenen er x0Ax0D wordpad klarer begge typer linjeskift hvis det er et alternativ. om du ser siden i opera eller IE er likegyldig. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Mener å huske windows brukte "\n\r" (\r er carrige return) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 omvendt rekkefølge, og x0A er \r Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 okey.. takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå