TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har en 3COM OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway, 11 Mbit w-lan. Har Telenor ADSL 1024/256 og har satt w-lan router til å holde forbindelse oppe hele tiden, noe den ikke klarer. Har oppdatert firmware, bytte modem, fått Bravida til å sjekke DSLAM´n... Har noen ett tips? PS: Router er sjekket for feil Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har det eksakte utstyret, og samme feilen. Noe hjelp får du ikke her av meg, bare sympati. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Sjekka ting i windows som kan gjøre så det kobler av ? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Sjekka ting i windows som kan gjøre så det kobler av ? Ja, det har jeg, dette er uavhengig om noen pc´er er på, eller ikke. Utdrag av log på router: PADI 2004/01/17 17:29:55 PPPoE send PADI 2004/01/17 17:29:58 PPPoE send PADI 2004/01/17 17:29:58 PPPoE receive PADO 2004/01/17 17:29:58 PPPoE send PADR 2004/01/17 17:29:59 PPPoE receive PADS 2004/01/17 17:29:59 PPPoE start PPP 2004/01/17 17:30:02 Username and Password : OK 2004/01/17 17:30:03 PPPoE get IP : 80.213.41.XX 2004/01/17 17:32:09 192.168.1.XXX logout 2004/01/18 00:05:42 Wireless client (00:02:8A:7A:XX:XX) connected 2004/01/18 00:46:52 PPPoE send PADI 2004/01/18 00:46:55 PPPoE send PADI Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Merkelig.. men det er sikkert en liten ting du har oversett.. får håpe på det. Lenke til kommentar
Putte@Upalux Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hmrf..du har en treeeeeg prossesor..2.0mhz..hmfr ;P Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Ja, skulle ønske det, men nabo´n over, kompis, har også samme utstyret, dog noe treger linje, men han har ingenfeil...... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 hmrf..du har en treeeeeg prossesor..2.0mhz..hmfr ;P Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ja, skulle ønske det, men nabo´n over, kompis, har også samme utstyret, dog noe treger linje, men han har ingenfeil...... Det var rart.. Har du prøvd å tatt med pc'en din bort til han og kobla deg opp der ? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jaja, jeg har 4 pc´er, to laptoper og to stasjonære, kobla w-lan til alle og kobla meg til hans nett, alt fungerte, brukt min router hos han, alt ok...... Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Da må det jo være noe med linja i huset ditt Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Det tror jeg også, men i følge Bravida og Telenor er det ikke noe.... Sukk hvorfor er ikke Bredbåndsfabrikken over hele byen.... De har 100 Mbit i sverige nå Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har noen ett tips?PS: Router er sjekket for feil Hvis alt annet er sjekket er det jo ikke urimelig og tro det er feil på den, er det noen forskjell om du bruker den via WLAN eller kabel? Sjekket at du er 100% sikker på at du har nyeste firmware, det ble lagt ut endel firmware i desember. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hei Du trenger å installere et Utility program som fulgte med klient kortet ditt som gjenoppretter forbindelsen når routeren kobler fra. Jeg har en ASUS wl-500g Router og Asus 100g klient kort. Jeg kjører noe som heter Asus Wlan Control Centre på PC'n. På jobben har vi også WLAN og bruker tilsvarende utilities. Bjørn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Jaja, jeg har 4 pc´er, to laptoper og to stasjonære, kobla w-lan til alle og kobla meg til hans nett, alt fungerte, brukt min router hos han, alt ok...... Hvis dere begge har en løsning basert på Telenor Networks så kan dere jo bytte modemer og se om det endrer seg. En ting til har du sjekket for jordingsfeil eller andre forstyrrelser i el-anlegget i huset? Ingen trådløse telefoner eller lignende helt intill routeren? Død om du bruker kabler også når den går ned? Du har aldri lagt merke til at du mister sync på ADSL-modemet noe som kunne indikere linje eller utstyrsfeil? Endret 18. januar 2004 av agvg Lenke til kommentar
brian1 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hei Har akkurat samme problem med samme utstyr. Nedkoblingen av linja hos meg skjer når vi bruker den ene telefonen i huset. Altså den ene telefonuttaket. Kan være det samme skjer hos deg? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 HeiHar akkurat samme problem med samme utstyr. Nedkoblingen av linja hos meg skjer når vi bruker den ene telefonen i huset. Altså den ene telefonuttaket. Kan være det samme skjer hos deg? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det. Montere splitteren korrekt er jo en god ting, den skal sitte før alle telefonuttak i huset, tror neppe du kan skylde på routeren i dette tilfellet. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 HeiHar akkurat samme problem med samme utstyr. Nedkoblingen av linja hos meg skjer når vi bruker den ene telefonen i huset. Altså den ene telefonuttaket. Kan være det samme skjer hos deg? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det. Montere splitteren korrekt er jo en god ting, den skal sitte før alle telefonuttak i huset, tror neppe du kan skylde på routeren i dette tilfellet. Har bare 1 tlf plugg, det er cat5 kabel over alt, så dette er etter tegningen, og det er under 2 meter kabel på hvert enkelt ledd Bravida har sjekka linja, i natt var alle pc´er av, og linja datt ut 5/6 ganger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Bravida har sjekka linja, i natt var alle pc´er av, og linja datt ut 5/6 ganger Mister du noengang sync på ADSL-modemet når linja går ned? Dette er jo svært viktig og sjekke. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Bravida har sjekka linja, i natt var alle pc´er av, og linja datt ut 5/6 ganger Mister du noengang sync på ADSL-modemet når linja går ned? Dette er jo svært viktig og sjekke. Ja, dette er det tragiske, den har line sync hele tiden, med tre forskjellige modemer. Vet at visse modemer har en gitt ip og at man må ha ett brukernavn for å komme inn på disse. På lik linje med routere, noen som har noen tips. Dette gjelder alle typer kabelmodemer..... Plugg i kable, finn ip´n som windows snapper opp, slå den inn i explorer og sjekk..... Jeg har litt lyst å komme inn der, noen som vet noe?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå