Gå til innhold

Klokking av P4 3.2, Sapphire, Asus ?

Noop

Anbefalte innlegg

Hei...

Sitter på et system:

Intel P4 3.2 Ghz

Asus P4C800-E Deluxe

Sapphire Radeon 9800XT 256MB

Corsair XMS TwinX PRO PC4000 1024MB (2x512)

WaterChill CPU/VGA/Chipset

Jeg skal benche og kjøre på:

3.9 GHz (fsb = 243)

fsb:dram 1:1

cpu vcore=1.7

ddr ref.=2.85

agp vddq=1.6

timings: 3-4-4-8

skjermkortet er klokket til 492/411

VPU Recovery er skrudd av, men systemet henger seg likevel! Noen som kunne hjelpe meg med dette?? Hvorfor det henger seg, hva jeg eventuelt kan stille ned eller opp?? Setter pris på hjelp!!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jo det! men problemet er at jeg lixom ikke får pc'n til å være stabil!!! Det er det jeg har spurt om i teksten ovenfor.... Er usikker på HVA jeg skal stille på for å få den stabil! Derfor ville det vært en hjelp dersom noen hadde hjulpet meg med innstillingene!! :)

Lenke til kommentar

Hvis det "bare" henger seg er det vel kanskje core på skjermkortet som er klokket for høyt.

Prøv å klokk cpuen først. Når du har funnet en stabil hastighet klokker du så skjermkortet. Så Vet du iallefall hvor problemet ligger. Håper nesten du ikke smelte alt rett opp på det du har nå?

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Vel, alt som jeg posta angående spec's kjører jeg på!!!!

Og et Sapphire Radeon 9800XT BURDE klare mer...

da jeg kjørte med standar kjøling på HELE systemet først,

kjørte jeg dette og fikk i bench på 3dmark01:

Skjermkort:

465/411

Bios:

FSB: 233

DRAM Freq.: 400 MHz (tilsvarer 1:1)

AGP/PCI Freq.: 66.66/33.33

CPU Vcore: 1.65

DDR Ref.: 2.85

AGP VDDQ: 1.6

Timings:

3-4-4-8

3dmark01 score: 21966

(noen venner av meg sier at med den kjølinga jeg har nå klarer han LETT å klokke pc'n slik at scoren min vil være på rundt 23K ++-)

Jeg er forholdsvis ny på overklokking og vet ikke nøyaktig alt!!! Men syntes det er rart at jeg ikke klarer å kjøre på det som jeg tidligere nevnte!!! Pc'n kjører nok så stabilt på 3.95 GHz og ikke no prob. under gaming!! Men hjelp, hva må til???

Lenke til kommentar

Om minnet ikke klarer strammere timings veit jeg ikke!!! Hva tenkte du jeg kunne prøve??

Og det som jeg sa, var med STANDAR kjøling fikk jeg nesten 22K, da burde det jo selvfølgelig øke noe i score siden det er vannkjøling! har vannkjøling på northbrige, gpu og cpu.... klokka cpu til 3.95 og hadde etter benching 31 i temp..... hk temp var 27...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...