Anthrax Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 jeg har laget et program som leser filnavn fra en mappe når de innfrir visse kriterier. hittli har jeg brukt denne koden for å sette de inn i et array: while (false !== ($file = readdir($dirHandle))) { $files .= "$file "; // store the file names in a variable $fileList = explode(' ',$files); // turn this variable into an array $fileListPop = array_pop($fileList); // lose the trailing space } <end code> (eng. kommentarer - jeg er tospråklig) siden dette er heller lite elegant, forskte jeg å bruke dette: while (false !== ($file = readdir($dirHandle))) { $fileList = array(); $fileList[] = $file; } men det virker ikke! hvorfor - har noen evt. noe forslag på hva som kan gjøres? på forhånd takk Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Prøv dette: while (false !== ($file = readdir($dirHandle))) { $fileList[count($fileList)] = $file; } Øyvind Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 $fildata = addslashes(fread(fopen('filnavn.txt', 'rb'), filesize('filnavn.txt')); Trur det var noko slikt eg nytta. Då skal det gå fint å legge $fildata inn i ein array. Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Øyvind, din metode funket ikke. jeg er ikke interresert i å lese innholdet av filen, kilogram..det er navnet jeg er ute etter. mitt første eksempel virker jo...men da får jeg en udefinert variabel...uff! (det virker ikke om jeg definerer $files først...ikke spør meg hvorfor). [ Denne Melding var redigert av: Anthrax på 2002-03-11 16:00 ] Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 $files = array(); if ($dir = opendir("/dir")) { while (($file = readdir($dir)) !== false ) { $files[] = $file; } closedir($dir); } Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Endelig!! når jeg flyttet array-definisjonen ut, virket det - inni while-loopen ble jo verdiene slettet hver gang den kjørte. TAKK, diskvask!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå