Gå til innhold

Feil med lydkortet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har merket at når jeg spiller ganske nye spill som MaxPayne2, Freedom Fighters, osv. så mister jeg lyden framfor meg!

Altså, jeg hører ting som skjer bak meg, og på sidene.. Men hvis jeg f.eks skal avfyre et våpen i max payne, så hører jeg ikke engang smellet.

Noen som vet hvordan jeg skal få det til å fungere som det skal? .. Er jo ufattelig irriterende og ikke høre hva som skjer _framfor_ deg i nye spill..

Det funka fint den gangen jeg hadde et Creative Live! 5.1.. men det er solgt nå.

Lydkortet jeg har nå er det innebygde som er på Asus' A7N8X Deluxe-hovedkort.

Edit: Hvis noen lurer på hvilke høyttalere jeg bruker, så er det disse jeg bruker.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg har hele tiden hørt at jeg aldri ville trenge noe bedre lydkort enn det som er innebygget på hovedkortet mitt. Diskuterte dette en gang med noen på #hardware.no, og de folka der mente at jeg ikke ville trenge noe "bedre" så lenge jeg ikke skulle drive med lydopptak og slikt.

Og er det feil med det integrerte lydkortet så har jeg jo garanti.. Men de jeg har snakka med til nå mener at dette er et software-relatert problem.. men jeg vet ikke hva som feiler :p

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som du har et sourround-lydkort, og at kabelen til klokkene dine står i bak-kanalen. Du kan sette den i front-kanalen, men da vil du ha samme effekt, bare bakover. Det du må gjøre er å forklare Windows at du bare har to høyttalere. Dette gjøres i 'Sounds and Audio Devices' i kontrollpanelet. Trykk på 'Advanced'.

Dersom du har en Realtek-brikke må du også sette 'No. of Speaker' (Realtek er gode i engelsk) til enten 'Headphone' eller '2-channel mode'. Dette gjør du i AC97 Audio Configuration, som enten kan nås fra kontrollpanelet eller ved å dobbeltklikke på det blå ikonet med noen gule streker inni i systray.

Endret av aschj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...