Gå til innhold

Ikon i adresselinje.. Kanskje litt off topic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det første du må gjøre er å lage et ikon på størelsen 16x16 pixels. det er denne størelsen som er standard på ikoner og såvidt jeg vet blir ingen andre størelser akseptert. (rett meg hvis jeg har feil her). den må forresten også være av filtypen 'ico'.

så slenger du inn følgende kode i <head>-delen:

<link rel="shortcut icon" href="<navn på ikonet>.ico">

vær imidlertid oppmerksom på at eldre browsere ikke støtter denne muligheten....

Lenke til kommentar
vet du hvilket bildeformat ico-fila er på?

jeg har slike ikoner på hjemmesiden min og lagde ikonet jeg har i photoshop. er en stund siden jeg lagde det nå men jeg mener å huske at det er en egen 'knapp' på rullgardinen hvor du kan lagre en grafikkfil som et ikon... nå sitter jeg på en Suse-maskin og får ikke verifisert dette, men hvis du leter litt inder 'Save for web' eller 'Save as' så finner du det sikkert....

Lenke til kommentar

Har laget en .ico fil og lastet den opp på mitt hjemmeområde.

Allikevel så kommer det ingenting opp. Ser .ico fila til blant annet www.startsiden.no . Har brukt den samme koden men ingenting skjer.

Noen som vet hvordan?

Bruker IE6

Lenke til kommentar

Det funker ikke her hos meg.

Vet ikke hva som er galt...

Det er et eller annet som gjør at jeg ikke får opp menyen til venstre i MSN Messenger, og ikke får vise banners og sant. Kan det ha noe med det å gjøre, hvis det, hvordan kan jeg få det til å vide igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...