Myggie Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Dette er kanskje litt off topic... men, men... Noen som vet hvordan man kan få et ikon i statuslinjen? Vet ikke helt hvilken kategori dette skulle vært under.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) adresselinje er ikke det samme som statuslinje. hvis du vil ha i adresselinje, søk på google etter favicon.ico Endret 18. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 http://www.thesitewizard.com/archive/favicon.shtml Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Sorry, mente adresselinje.. Var litt kortslutning i skriveøyeblikket Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Takk for tipsene... Noen som hadde gidda å lage et med mine initialer inni? JAFT Er ikke så veldig flink til sant... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det første du må gjøre er å lage et ikon på størelsen 16x16 pixels. det er denne størelsen som er standard på ikoner og såvidt jeg vet blir ingen andre størelser akseptert. (rett meg hvis jeg har feil her). den må forresten også være av filtypen 'ico'. så slenger du inn følgende kode i <head>-delen: <link rel="shortcut icon" href="<navn på ikonet>.ico"> vær imidlertid oppmerksom på at eldre browsere ikke støtter denne muligheten.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 vet du hvilket bildeformat ico-fila er på? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 vet du hvilket bildeformat ico-fila er på? jeg har slike ikoner på hjemmesiden min og lagde ikonet jeg har i photoshop. er en stund siden jeg lagde det nå men jeg mener å huske at det er en egen 'knapp' på rullgardinen hvor du kan lagre en grafikkfil som et ikon... nå sitter jeg på en Suse-maskin og får ikke verifisert dette, men hvis du leter litt inder 'Save for web' eller 'Save as' så finner du det sikkert.... Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Har laget en .ico fil og lastet den opp på mitt hjemmeområde. Allikevel så kommer det ingenting opp. Ser .ico fila til blant annet www.startsiden.no . Har brukt den samme koden men ingenting skjer. Noen som vet hvordan? Bruker IE6 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 årævde du med samme ico-fila også? den krever å være på riktig format Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 årævde hva betyr det egentlig? Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) årævde..... HVA??? Riktig format? Fila heter favicon.ico og koden som står i headen heter <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> Endret 2. februar 2004 av Myggie Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 oi! årævde --> prøvde, forskyv "åæ" et hakk til venstre på tastaturet Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Det funker ikke her hos meg. Vet ikke hva som er galt... Det er et eller annet som gjør at jeg ikke får opp menyen til venstre i MSN Messenger, og ikke får vise banners og sant. Kan det ha noe med det å gjøre, hvis det, hvordan kan jeg få det til å vide igjen? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 IE viser bare favicon hvis siden er bokmerket, og IE har ofte problemer med favicon, så du må ikke ha altfor strore forhåpninger Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 IE viser bare favicon hvis siden er bokmerket, og IE har ofte problemer med favicon, så du må ikke ha altfor strore forhåpninger jeg mener å huske at det funker på ie6 uten at jeg skal påstå det 100%...... Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 I IE6 kjem det kunn opp i adressefeltet viss sida allereie er lagt til i favortitter trur eg.. eller tar eg feil? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 finnes et lite program, som heter icon om jeg ikke husker feil, som er laget nettopp til dette formålet. kan sende det over om jeg får mailadressen din Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Denne sida gjer det jo svært enkel: http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/ Du laster opp din logo, og så får du ute ikon + kode til heimesida di... Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Jeg får lastet det opp og laget det, men det viser ikke på siden min. Se på min hjemmeside, er det min browser som er noe i veien med, eller ser dere det ikke heller? Ikke særlig bra, men jeg begynte å lære html i november. Endret 18. februar 2004 av Myggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå