Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 normalt at tempen er så høy? Nå er min på 46 idle med sidedøren åpen og cpu viften går min rpm. Men burde jeg da kjøpe denne kjølepasta en eller? Var jo kjølepasta på viften min!!! Skal man fjerne den gamle da også? Jeg har en viss følelse av at vi to har fått cpu'er med "defekt" montering av varmespreder. Jeg regner med du ikke har planslipt din som jeg fikk gjort her, så prøv å få byttet den inn i en ny der du kjøpte den. Edit: Ja, når du legger på ny kjølepasta skal du fjerne den gamle først. Rens gjerne både varmesprederen og kjøleribba med rødsprit eller lignende som fordamper og ikke legger igjen rester. Edit2: Det KAN være at hk'et leser av feil temperatur.. Kan de med Abit KV8-MAX3 oppgi sine idle/load cpu temperaturer? edit2a: Så først nå at Turgon sa det samme.. jeg lager en topic om dette nå Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Men når pc en er i full gang så er heatsincen akkurat så den går an å ta på! Betyr det da at det stemmer? At cpuen min er hele 73- 74 grader? :/ Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men når pc en er i full gang så er heatsincen akkurat så den går an å ta på! Betyr det da at det stemmer? At cpuen min er hele 73- 74 grader? :/ Hvis du fåt vondt når du tar på den, så er nok temperaturen i høyeste laget, men så lenge den er stabil der, så har det svært lite å si for ytelsen med mindre du skal overklokke. Kort og godt: ikke prøv å gjør noe med det, gevinsten er liten, og fallhøyden er stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå