Gå til innhold

Athlon 64 cpu heatsinck (kald)?

Buchern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I biosen stod det 52-53 grader! Er ikke det ganske høyt?

Det er antaglivis feil, min bios viste faktisk så høyt som 69 før jeg flashet den, mens corecenter viste 39.

Hvordan flasher jeg den?

Og hvor finner jeg corecenter?

Mvh

Lenke til kommentar
Min A 64 3000 med std kjøler holder en temp på ca 35 grader idle.

Merkelig. Det laveste jeg har hatt min ned i er 46 men holder seg vanlighvis på 48 og 52 eller noe i biosen. Men må få sjekket med hardcano 4 ern min.

Men det er vell ikke så stor forskjell? Tror du det er Softwaren eller?

Lenke til kommentar
Merkelig. Det laveste jeg har hatt min ned i er 46 men holder seg vanlighvis på 48 og 52 eller noe i biosen. Men må få sjekket med hardcano 4 ern min.

Men det er vell ikke så stor forskjell? Tror du det er Softwaren eller?

Får 55 idle i bios, i beste fall 48idle med ABIT EQ (systemovervåkningsprogram fra abit).

Har Abit Kv8-MAX3 hk

Boxed kjøleribbe. Temperaturen sank fra 58C idle til 50-52C idle etter plansliping av cpu varmespreder og kjøleribbe + artic silver kjølepasta (regner med kjølepastaen gjorte susen, men planslipingen skadet ingenting.. bortsett fra garantien kanskje).

Ribba er romtemperatur... rart det der. Load er mellom 64C og 66C (over lengere tid)

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
normalt  at tempen er så høy? Nå er min på 46 idle med sidedøren åpen og cpu viften går min rpm. Men burde jeg da kjøpe denne kjølepasta en eller? Var jo kjølepasta på viften min!!!

Skal man fjerne den gamle da også?

Jeg har en viss følelse av at vi to har fått cpu'er med "defekt" montering av varmespreder.

Jeg regner med du ikke har planslipt din som jeg fikk gjort her, så prøv å få byttet den inn i en ny der du kjøpte den.

Edit: Ja, når du legger på ny kjølepasta skal du fjerne den gamle først. Rens gjerne både varmesprederen og kjøleribba med rødsprit eller lignende som fordamper og ikke legger igjen rester.

Edit2:

Det KAN være at hk'et leser av feil temperatur..

Kan de med Abit KV8-MAX3 oppgi sine idle/load cpu temperaturer?

edit2a: Så først nå at Turgon sa det samme..

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
normalt  at tempen er så høy? Nå er min på 46 idle med sidedøren åpen og cpu viften går min rpm. Men burde jeg da kjøpe denne kjølepasta en eller? Var jo kjølepasta på viften min!!!

Skal man fjerne den gamle da også?

Jeg har en viss følelse av at vi to har fått cpu'er med "defekt" montering av varmespreder.

Jeg regner med du ikke har planslipt din som jeg fikk gjort her, så prøv å få byttet den inn i en ny der du kjøpte den.

Edit: Ja, når du legger på ny kjølepasta skal du fjerne den gamle først. Rens gjerne både varmesprederen og kjøleribba med rødsprit eller lignende som fordamper og ikke legger igjen rester.

Det er bare biosen som viser feil, ingen ting å bry seg om. Hvor kald cpu er har ikke noe å si om man ikke overklokker alikvel.

Noen visdoms ord:

If it works, don't fix it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...