Gå til innhold

Oppstarts filer til XP, noen?

Anbefalte innlegg

Etter at broren min en dag satt på kazaa og surret, så klarte han selvfølgelig å dele windows mappa, og tydeligvis oppstartsfilene, for disse sletta han "fordi han ikke ville ha de på kazaa", dette endte jo med at maskine ikke kommer i windows..

Men hvordan ordner jeg dette? Er det muligheter for å hente oppstartsfiler fra internett, kopiere over til diskett osv? Har ikke så mye peil på data!..

Takker utrolig mye for evnt. hjelp!! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig der, men du finner sikkert ett hyggelig menneske med noen fine virus oppstarts filer, så kanjo de ta over pc´n din...

Nei soft om, og som sagt over, bank broren din.

Test evt en reparer funksjon når du booter fra windows cd, dette overskriver bare windows filer.....

Lenke til kommentar
Uff, blir trist av å tenke på den stakkars PCen.. Ingenting som er så grusomt som en amøbe som føkker opp en stakkars uskyldig PC :cry:

Anyway! Du kan ta en repair-sak med installasjons-CDen.

Forresten.. Er det XP vi snakker her?

Ja, XP home. Har prøvd dette med å sette inn cd'en under oppstart, men det skjer ikke mer enn at denne feilen kommer opp rett føre windows bildet under loadinga.

Har ikke tenkt å formatere, for det er bare oppstartsfilene han tydeligvis sletta.. :mad:

Men hvordan gjør jeg dette med cd'en? For når denne feilen kommer og jeg trykker på en tast starter maskin bare på nytt.

Igjen, takker utrolig mye for hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Uff, blir trist av å tenke på den stakkars PCen.. Ingenting som er så grusomt som en amøbe som føkker opp en stakkars uskyldig PC :cry:

Ja, XP home. Har prøvd dette med å sette inn cd'en under oppstart, men det skjer ikke mer enn at denne feilen kommer opp rett føre windows bildet under loadinga.

Har ikke tenkt å formatere, for det er bare oppstartsfilene han tydeligvis sletta.. :mad:

Men hvordan gjør jeg dette med cd'en? For når denne feilen kommer og jeg trykker på en tast starter maskin bare på nytt.

Prøv å gå inn i BIOS å sett first boot device til CD-rom. Slik at pcen starter opp fra det som måtte være i CD-rom stasjonen.

Lenke til kommentar

Prøv å gå inn i BIOS å sett first boot device til CD-rom. Slik at pcen starter opp fra det som måtte være i CD-rom stasjonen.

Ok, men med BIOS, mener du dit jeg kommer etter at å trykke "delete" under oppstart da? Skjønner ikke så alt for mye med data, men skal klare såpass som å ordne noen oppstartsfiler! ;) Visst du forklarer mere detaljert vil jeg bli kjempe glad, for å levere den til rep å betale antakeligvis mye penger vil jeg nødig gjøre! :cry:

Lenke til kommentar

ja, det spørs litt hvilken maskin du har, men som oftest kommer du inni bios ved enten å trykke del eller F2. men en ting jeg lurer på: du sa at du ikke kommer inni Windows. hvordan kommer du på nett da? ja reprasjon av XP installasjonen er nok det rette valget hvis du ikke vil formatere. Fildelingsprog er noe shit egentlig. liker ikke de jeg. hvis jeg en gang bruker det så slår jeg av delinga.

dette vet dere sikkert fra før, men hvis dere bruker fildelingsprog så ikke del hele partisjoner og sånn. del bare mapper som dere har alle sangene og progene deres på, som dere vil dele med andre.

hvis dere deler hele partisjoner sånn som C: osv så blir det trøbbel.

Lenke til kommentar
ja, det spørs litt hvilken maskin du har, men som oftest kommer du inni bios ved enten å trykke del eller F2. men en ting jeg lurer på: du sa at du ikke kommer inni Windows. hvordan kommer du på nett da? ja reprasjon av XP installasjonen er nok det rette valget hvis du ikke vil formatere. Fildelingsprog er noe shit egentlig. liker ikke de jeg. hvis jeg en gang bruker det så slår jeg av delinga.

dette vet dere sikkert fra før, men hvis dere bruker fildelingsprog så ikke del hele partisjoner og sånn. del bare mapper som dere har alle sangene og progene deres på, som dere vil dele med andre.

hvis dere deler hele partisjoner sånn som C: osv så blir det trøbbel.

Jeg sitter på en annen gammel maskin vi har liggenes, hele 300mhz :roll:

Som sagt var det broren min som tulla med kazaa, og vet at man ikke burde dele som C:\ og andre viktige saker. Bruker heller DC++ jeg..

Men ok, da vet jeg at jeg må inn i BIOS, det skal ikke være noe problem, men hva gjør jeg derfra?? :dontgetit: Tusen takk for at enkelte er villige til å hjelpe meg!! :thumbup:

Lenke til kommentar

det du gjør da er å finne en katogori som heter Advanced BIOS Featres, der skal det stå hva som booter først. sett cdrom til å boote først. da skal Windows plata boote. kanskje du skal ta å avinstallere Kazaa å si til broren din at han også skal bruke DC som deg? har hørt mye bra om det programmet.

Lenke til kommentar

Hmm..ja jeg sjekket den andre maskinen nå, og gikk til boot siden.

Der stod det først:

Boot time diagnostic screen [disabled]

quickboot mode [enabled]

så gikk jeg inn på noen under der igjen og der stod det følgende:

Boot device priority

CD-ROM device

- Removable devices

Legacy floppy disk

- Hard drive

Samsung sv4012H-(PM)

Bootable add-in cards

Network boot

-------------------------------------------

Men hva gjør jeg her inne? jeg prøvde å skifte "boot time diagnostic screen" til enabled først, og restartet, da spyttet den ut brenne cd-rom'en. Og mer skjedde det ikke mens reparasjons cd'en til xp stod i den andre vanlige cd-rom'en.

Takker utrolig mye for at det er folk som hjelper her i verden!! Er veldig avhengig av å få den maskinen til å funke igjen som dere kanskje skjønner! :(

Lenke til kommentar

uannsett du setter CD ROM til å boote først. vet ikke helt hvilken bios du har. du kan jo prøve å sette bios ti default settings. dette skal stå i hovedmenyen i biosen din. Load Default Settings eller noe. mulig dette virker.

Lenke til kommentar
uannsett du setter CD ROM til å boote først. vet ikke helt hvilken bios du har. du kan jo prøve å sette bios ti default settings. dette skal stå i hovedmenyen i biosen din. Load Default Settings eller noe. mulig dette virker.

Ok, da skal jeg loade default settings, så dette. Phoenix BIOS er det btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...