Bofur Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) [url="http://www.techtastic.ca/reviews2/pwm.html"]Adpmod's PWM Fan controller[/url] Får håpe Microplex/3dfxcool kommer til å ta inn denne nye viftekontrolleren Endret 17. januar 2004 av Bofur Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hva er det som er så supert med den da? Sunbeam sin er vel like bra? Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hva er det som er så supert med den da? Sunbeam sin er vel like bra? imotsetning til andre viftekontrollere med tacpuls så kan en slå viftene helt av Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det kan være utrolig kjekt! Skulle ønske jeg kunne det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 sunbeamgreia som sitter i min kasse kan skru av viftene helt Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 sunbeamgreia som sitter i min kasse kan skru av viftene helt jupp! men Sunbeem bruker rheostat til justering og de kan slåes helt av. Men for de som foretrekker tacpuls justring er jo dette en forbedring Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 forskjellen på rheostat og tacpuls....? Mvh, Haakon Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Rheostaten varierer spenningen viften kjører på. PWM -kontrollere lar viften gå på 12 volt hele tiden - men sender ikke ut strøm konstant. Ved å sende "støt" til viften med faste mellomrom, bestemmes hastigheten. eks: - = "støt" á 12 volt _ = 0 volt halv fart: -_-_-_-_-_-_-_-_ 1/4 fart: -__-__-__-__-__-__ 3/4 fart: --_--_--_--_--_--_--_ Dette blir selvfølgelig veldig enkelt forklart, men grovt sett er det slik tingene fungerer. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 men hvilken fordel/gevinst gir dette da? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Vil da eventuelle LEDs lyse fullt hele tiden med en PWM-kontroller? På ledsvifter altså. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Vil ikke denne kontrollformen "slite" litt mer på vifta? Man kan vel heller ikke koble katoder inn på viftekontrollen heller? Hvor tett er disse pulsene ved f.ks halv fart? noen som vet? Endret 19. januar 2004 av Koffe Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Vil ikke denne kontrollformen "slite" litt mer på vifta?Man kan vel heller ikke koble katoder inn på viftekontrollen heller? Hvor tett er disse pulsene ved f.ks halv fart? noen som vet? Tro ikke det sliter noe mer på vifta Tror kabinettvifter som er børsteløse ikke tar skade av dette. Har selv hatt Nexsus NP201 i et halvt år nå, og alle pabstviftene mine koser seg veldeig, og tasser rundt som de skal Det at jeg valgte nexsus i stedet for Sunnbeem var de fordømte lysa på Sunbeem sin kontroller, Jeusu cristus for noen lys da man Ble jo helt rar i skallen eter 1 time. Aner ikke hva frekvensen er, skal jeg være FRANK så gir jeg en lang mars i hva pulsen er på halv styrke, bare viftens hastighet reduseres. Endret 21. januar 2004 av Bofur Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det er jo egentlig idiotisk at mulighet for å slå viftene helt av ikke er standard-funksjonalitet. (Kunne vært noe sånt som om hvis man trykka hjulet inn slo man av/på.) Vet noen hvordan koblinga er på vantec nexus? Har en plan om sette inn 4 brytere i brønnen under som slår av den korresponderende LED'en sammen med viftekanalen. Hadde vært veldig kjekt om LED1 fikk strøm fra kanal 1, og ikke sentralt fra "før strømmen deles inn i kanaler". Da slipper jeg 2-polige brytere, og det blir mindre ledninger. -Det har jeg nok av... Gidder nemlig ikke ta den ut og sjekke - molex kontakten sitter så satans godt fast... Får den ikke ut Lenke til kommentar
WarMasteR- Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Aerogate II er au ganske bra er den ikke?.. har plasss til 4 vifter... + den har temp måler..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå