mbjornen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg kjøpte et Nikon 3100 digitalkamera i dag, men det har noen sjenerende feil, for det første så er det en pixel på skjermen som er grønn hele tiden, og i tillegg så er det en pixel på selve fotobrikken som er grønn hele tiden. feilen i fotobrikken vises kun når jeg tar bilder med max optisk + max digital zoom. Er dette en grunn til å få et nytt kamera, eller må man regne med en "død" pixel eller to? noen som har erfaringer? setter pris på alle tilbakemeldinger, Mads Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Hei. Her er litt info. Som du ser kan du få programvare som "fjerner" disse "døde" pixelene. http://jancology.com/blog/archives/2003/10...hot_pixels.html Jeg ville ha sendt kameraet til garantireparasjon. Har Nikon Coolpix 950 kamera somhar noen grønne pixels som kommer frem ved nattfotografering. Opdaget det først da garantien var gått ut. Det er til å leve med for min del. Good Luck. Endret 17. januar 2004 av ragstian Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 En eller to døde pixler på LCD skjermen er i følge diverse standarder akseptabelt. Men døde pixler på selve bildebrikken skal ikke forekomme. Lever kameraet der du kjøpte det og be de sende det inn som en garantisak (ta gjerne med en utskrift av ett bilde hvor den døde pixelen synes). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå