Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hosting-problemer i spill

Anbefalte innlegg

Hei

Har to maskiner i nettverk, med en 3com bredbåndsrouter. Pleier å hoste dedicated server på den ene, og spille på den andre, sammen med en fyr på nettet. Det har vanligvis gått greit, jeg hoster på den ene og vi logger oss på serveren, eg lokalt via nettverket og han via internett.

Problemer er at i dag og i går har det ikke vært mulig å se min server via spillet Operation Flashpoint. Eg får selvfølgelig logget meg på siden eg er lokalt koblet, men han finner rett og slett ikke servern via IPen min. Vi har prøvd utallige ting, flere versjoner og pinget oss frem og tilbake. Alt funket som sagt fint forrige uke da vi spilte. Har ikke rørt routerinstillinger eller noe sånt

Har forsøkt å åpne flere porter, til og med slått av hele firewallen, og prøvd å hoste med begge maskinene men ingen nytte. Artig nok kan HAN hoste og jeg kan logge meg på og spille, men ikke omvendt. Vi kan sende filer via MSN begge veier, så alt ser ut til å være åpent. Ingen XP-firewall er slått på, og feilen må ligge hos meg og ikke hos ham (har snakket med flere og de kan heller ikke se serveren min).

Noen som vet om en god grunn for at dette plutselig ikke funker lenger? Kan det være en feil hos ISPen (Telenor)? Har som sagt åpnet porter, slått av greier og prøvd å DMZ/DMX (eller ka d no heter) servermaskinen, men til ingen nytte

brsseb

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...